Index Vakbarát Hírportál

Valóságshow-turisták mentik meg a kaliforniai idegenforgalmat

2009. július 14., kedd 15:08 | aznap frissítve

A Los Angeles-i turistacélpontok közé felkerültek a városban forgatott valóságshow-k helyszínei is.

Új jelenségre figyeltek fel a kaliforniai idegenforgalmi szakemberek. A Los Angeles-i turistacélpontok közé felkerültek a városban forgatott valóságshow-k helyszínei is. Eddig a város fő attrakcióit olyasmik jelentették, mint Judy Garland és Madonna egykori háza, vagy Marilyn Monroe betonba öntött lábnyomai. Mostanra azonban amúgy jellegtelen boltok, tetoválóstúdiók és éttermek is felkerültek a turistabuszok listájára, azon az alapon, hogy ezekben forgattak néhány valóságshow-t.

Távolsági tetoválás

Népszerű célpont a Voltage Tattoo, ahol az LA Ink című sorozat részvevői varrják ki magukat és egymást. A helyzet mára egészen bizarrá vált, mert miközben folyik a felvétel, a rendező a kint zajongó rajongókat csitítja, hogy beszélgetésük nehogy megzavarja a valóságot. Sokan érkeznek Amerika távoli vidékeiről, vagy Kanadából, de vannak német és norvég rajongók is. Jó néhányan azzal a céllal érkeznek, hogy maguk is tetováltassanak valamit azokkal, akiket a tévéből ismertek meg.

A Katsuya Hollywood nevű éttermben azóta, hogy ott forgatták a The Hills című sorozatot, elszaporodtak a turisták. Jelenleg a vendégek 40 százaléka olyan, akit a tévéműsor vonzott oda.

A valóságshow-turisták megjelenését áldásosnak tartják a régió idegenforgalmi szakemberei, mivel a válság miatt jelentősen csökkent a hagyományos turisták száma. A hotelekben 14 százalékkal kevesebben vettek ki szobát, és nagyjából ennyivel esett a repülőterek forgalma is.

A valóságshow-őrültek azonban nem fogják megmenteni Kaliforniát, mivel nem nagy vásárlókedvükről tettek tanúbizonyságot. A Calabasas nevű butik tulajdonosai arról panaszkodtak, hogy bár a Keeping Up With the Kardashians című sorozat miatt sokan érkeznek boltjukba, jellemzően olcsó pólókat vásárolnak, és továbbra is a szokásos vásárlóik ruháznak be a drágább nadrágokba, kosztümökbe.

Hasonló a helyzet a Kitson nevű butik esetében, ahol Paris Hilton forgatta a Paris Hilton's My New BFF című MTV-s sorozatát. A tulaj szerint a vásárlóik 60 százaléka turista, akik azonban a 30-40 dolláros karkötőket, nyakláncokat és pólókat vásárolják a drágább darabok helyett.

Rovatok