Miért árulnak el az előzetesek mindent a filmekről?
Borzalmasan idegesítő jelenség az, ha az ember belefut egy trailerbe, és nem kapcsol el időben, mert gyakorlatilag két és fél perc alatt az egész filmet láthatja zanzásítva. De miért van ez? És kinek jó?
Ha már nagyon kellene okolni valakiket emiatt, akkor azok valószínűleg az ingadozók lennének. Azok az emberek, akik nem is tudják, hogy most megnézzenek-e egy adott filmet, vagy sem.
Robert Zemeckis filmrendező konkrétan a gyorséttermek menüjéhez hasonlította a jelenséget:
Pontosan tudjuk, tanulmányozva a filmmarketinget, hogy az emberek pontosan tudni akarják, mit fognak látni, még mielőtt elmennének a moziba. (…) Nekem mint filmrajongónak, filmet tanulmányozó és kutató embernek ez teljesen idegen. A McDonald’shoz tudnám hasonlítani. A McDonald’s annak köszönheti óriási sikerét, hogy az embert nem éri semmilyen meglepetés. Pontosan tudod, minek milyen az íze. Mindenki ismeri a menüt.
Ha már marketingesek, a filmekhez több előzetest is készítenek, és ezeket különböző fókuszcsoportok előtt vetítik le – amelyik a legnagyobb elégedettséget hozza, az kerül a nyilvánosság elé. Úgy néz ki, az emberek tényleg akkor a legelégedettebbek, ha nem éri őket semmiféle meglepetés.
De van egy másik ok is, ami miatt kénytelenek spoilerezni a filmkészítők. Ez pedig az, hogy ha már meglepni nem is érdemes a közönséget, de újat mutatni neki mindenképpen érdemes. Erre tökéletes példa a 2015-ös Mentőexpedíció, amiben Matt Damon bajba esett asztronautát játszik. Igen ám, de egy évvel előtte már volt bajba esett asztronauta a Csillagok között című 2014-es filmben. Ezért a trailer készítőinek kicsivel többet kellett mutatniuk a végkifejletből az előzetesben, hogy a nézők lássák, hogy ebben a filmben Matt Damon egy egészen másfajta bajba jutott asztronauta, mint előző évben volt.
(via: Mental Floss)