További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
A szerelvényekben az utazási feltételekről szóló BKV-hirdetés is olvasható: "A mobiltelefon használata utasaink nagy részét zavarja. Kérjük, hogy járműveinken kapcsolják ki készüléküket." Most akkor mi a helyes magatartás? És miért enged a BKV a saját utazási feltételeinek ellentmondó hirdetést kitenni? És miért engedte egyáltalán kiépíteni a mobilhálózatot a föld alatt, ha a metrókon legszívesebben az összes mobiltelefont kikapcsoltatná?
Folyamatosan nőtt
A Pannon GSM és a Westel 2003 januárjára közösen építette ki azt a hálózatot, ami lehetővé teszi a metrón és a kis földalattin mobiltelefon használatát. A két cég illetékesei akkor elmondták, hogy a hálózat bővülésével és a lefedett állomások számának növekedésével folyamatosan nőtt a beszélt percek száma és az sms-forgalom. A BKV-tól kapott információk szerint a három telefonos cég hálózatának kiépítése után több tíz millió forinttal gazdagodott a közlekedési társaság.
A Vodafone-nál akkoriban még úgy nyilatkoztak, hogy a földfelszíni fejlesztések élveznek előnyt, és ügyfeleik csak a nagy forgalmú állomásokon használhatják készülékeiket. Január elsejétől azonban a két budapesti metróvonalon is mobilozhatnak a Vodafone-előfizetők, amit a cég egy nagy reklámkampánnyal hirdetett meg.
Hasznos is lehet
A Vodafone-nál felhívták a figyelmet arra, hogy szolgáltatásaik egy része - például sms, wap - "csendben is igénybe vehető", vészhelyzetben pedig kifejezetten hasznos lehet a föld alól telefonálni. A forgalmuk, a két másik mobilszolgáltatóhoz hasonlóan, érezhetően megnőtt a föld alatti hálózat kiépülése után.
Arra a kérdésre, hogy miért nem a Pannonnal és a Westellel közösen tették lehetővé előfizetőiknek is a telefonálást a metrón, a cégnél elmondták: egy új, modern hálózatot könnyebb alkalmassá tenni a harmadik generációs mobilszolgáltatás kiépítésére.
Nincs tiltva
A BKV járművein megjelenő reklámokat külsős cég intézni, a közlekedési társaságnak csak akkor kell bemutatni, ha a járművek karosszériáját borítják be vele, tudtuk meg a közlekedési társaságtól. Szélsőséges esetben persze leszedethetik a hirdetést, de ez szerintük nem számít annak. A mobiltelefonálás nincs tiltva járműveiken, de egy föld alatti fagylaltozásra buzdító hirdetést talán levetetnének.