Az élről rajtolhat Talmácsi Gábor a gyorsaságimotoros-világbajnokság San Marinó-i futamán. A magyar világbajnok minden szabadedzést és időmérőt megnyert a misanói pályán.
Nem lehetett megelőzni Talmácsi Gábort a gyorsaságimotoros-világbajnokság San Marinó-i futamának edzésein.
A két szabadedzés és az első időmérő után a második időmérőn is a világbajnoki címvédő volt a leggyorsabb a 125 köbcentisek között.
Szombat kora délután tovább tudta javítani idejét, és a legvégéig úgy tűnt, ő lesz az egyetlen, aki 1:44 másodpercnél tövidebb idő alatt teljesíteni tudja a kört. Végül 1:43,729-cel nyert, de az amerikai Bradley Smith is 1:44-en belülre került; a többiek viszont fél másodpercnél többel is lassabbak voltak a magyarnál.
Az első sorból még Pol Espargaro, illetve Scott Redding indul, a vb-összetettben élen álló Mike Di Meglio mögülük, hatodikként rajtol.
Az Apriliával versenyző magyar motoros 1:43,779 perccel a szombat délelőtti, második szabadedzésen is a leggyorsabb volt.
Talmácsi már pénteken is hengerelt: a szabadedzésen és az első időmérőn is ő volt a legjobb.
Nagyon kellett pályafutása kilencedik edzésnyerése, idén ugyanis többször motorhiba hátráltatta, és jelenleg csak negyedik a vb-pontversenyben. A futamot vasárnap délelőtt 11 órakor rendezik Misanóban.
"Ilyen még talán nem is volt eddigi pályafutásom során, hogy egy versenyen mind a négy edzést megnyerjem, ráadásul sorozatban harmadszor indulhatok az élről - mondta az MTI-nek Talmácsi Gábor. - Még jobb időt szerettem volna elérni, de a leggyorsabb körömben feltartottak. Egy kissé kisodródtam, így azután nem jött össze. Eddig nagyon elégedett vagyok. Ez remek előjel a vasárnapi versenyre."
A MotoGP-ben az ausztrál Casey Stoner szerezte meg az első rajtkockát, a hétszeres világbajnok, hazai közönség előtt szereplő Valentino Rossi lett a második és a spanyol Jorge Lorenzo a harmadik. A 250-esekénél a spanyol Hector Barbera indulhat az élről, Tóth Imre a 25. helyről startol. A szabadkártyával induló Györfi a 107 százalékos szabály alapján csak akkor versenyezhet, ha a szervezők ehhez hozzájárulnak. A magyar motoros ugyanis Barbera idejétől több mint 7 százalékkal maradt el.