Index Vakbarát Hírportál

Felpattanó motorháztető döntötte el a ralivébét

2009. október 25., vasárnap 16:51 | aznap frissítve

Ellenfele balszerencséjének köszönhetően is nyerte a hétvégi Brit-ralit, a világbajnokság utolsó futamát a francia Sebastian Loeb. A citroenes autóversenyző ezzel sorozatban hatodszor nyerte meg a vébét, vagyis megdöntötte saját rekordját.

Vébébeli fő ellenfele, Mikko Hirvonen lett a második, összetettben is és ezen hétvégi Brit-ralin is. Pedig az utolsó futam előtt még a finn vezetett, egy ponttal.

Walesben Loeb és navigátora, Daniel Elena két nap után vezetett a Ford Focusszal menő finn előtt, előnyük 30 másodperc volt. Hirvonen lendületbe jött és az első két szakaszon 18 másodpercre csökkentette hátrányát. Az utolsó előtti szakaszon azonban Hirvonen Fordjának motorházteteje felpattant, ezzel több mint egy percre nőtt hátránya.

A hibátlanul versenyző Loeb futamgyőzelme azt jelentette, hogy egy ponttal visszaelőzte riválisát.

"Hihetetlen volt ez a szezon - nyilatkozta a verseny után Sebastien Loeb a rali-vb hivatalos oldalának, a wrc.com-nak. - Ez volt az egyik legjobb vébégyőzelmem. A jüzdelem olyan kiélezett volt, szinte az utolsó futam legvégéig tartott. Hihetetlen volt. Voltak hullámhegyek, hullámvölgyek ebben a szezonban, de végül győztünk. Hihetetlen érzés."

Kihívója, Hirvonen elsőként gratulált neki és szavai alapján nem tűnik szomorúnak. "Most vissza kell mennünk és azon dolgoznunk, hogy a következő szezonban még gyorsabbak legyünk. Egyértelműen ez volt az eddigi legjobb szezonom."

Rali-világbajnokság, eredmények

A Brit-rali dobogósai:
1. Sébastien Loeb, Daniel Elena (francia, monacói, Citroe:n C4 WRC) 3:16:25,4 ó
2. Mikko Hirvonen, Jarmo Lehtinen (finn, Ford Focus WRC) 1:06,1 perc hátrány
3. Daniel Sordo, Marc Marti (spanyol, Citroën C4 WRC) 1:07,1 p h.

A 2009-es összetett végeredmény: 1. Loeb 93 pont, 2. Hirvonen 92, 3. Sordo 64

A csapatversenyben: 1. Citroën Total WRT 167 pont, 2. BP-Ford WRT 140, 3. Stobart M-Sport Ford RT 80

A két ralis tényleg nagyot küzdött idén, a tizenkét futam közül mindössze egyen nem valamelyikük győzött, Latvala nyert Szardínián. A szezon első öt versenyét Loeb nyerte, majd pont Szardínián egy defekttel lecsúszott a dobogóról, sőt büntetést is kapott, így negyedik lett. A következő Akropolisz-ralit fel kellett adnia és Hirvonen itt kezdte négyes győzelmi sorozatát. A finn a nyolcadik verseny, a lengyel futam után át is vette a vezetést. Majd az utolsó előtti versenyen, a Spanyol-ralin ismét Loeb győzött és ezzel egy pontra csökkentette hátrányát.

A 35 éves Loeb eredetileg tornász volt, 1995-ben kezdett ralizni. 2001-ben megnyerte a junior rali-vb-t, majd 2002-ben mutatkozott be a rali-vb-n, rögtön futamot is tudott nyerni a Citroennel. A következő szezonban második lett, egy ponttal Petter Solberg mögött, aztán 2004-ben belekezdett példátlan győzelmi sorozatába. Loeb az utóbbi években többször is kacérkodott a Forma-1-be igazolással, ám nemrég a nemzetközi szövetség megtagadta a szuperlicenc kiadását, így letett nagy tervéről.

Rovatok