Venne a gyerekének olyan csokit, aminek a csomagolópapírján Virat Kohli képe díszeleg? Nem tudja, ki az a Virat Kohli? Ha azt mondjuk, olyan sportoló, aki miatt az Adidas vagy a Nestlé is képes milliókat áldozni, így már megvan? Nincs. Nem lepődtünk meg. Az indiai Kohli krikettjátékosként nem globális sportsztár, mégis óriási a marketingértéke. Nagyobb, mint Cristiano Ronaldóé vagy Novak Djokovicsé.
A SportsPro elkészítette az 50 leginkább piacképes sportoló listáját, és meglepetésre (európai szemmel mindenképpen) jó pár olyan sportoló neve is felkerült, akikről nem túl sokat hallani nálunk. A Sports Pro egy marketinges cég által fejlesztett számítási mód, a Davie–Brown-index alapján állított fel rangsort. Az index azt mutatja meg, hogy egy híresség, jelen esetben sportoló mennyire tud hatni a vásárlói szokásokra. A megkérdezettek (állítólag 1,5 milliós a minta) hét tulajdonság alapján skálán értékeli a sportolókat, ebből jön ki a végleges az index végleges száma.
A listán nem a most legjobban kereső és keresett sportolók végeztek az élen, hanem olyanok, akik még viszonylag fiatalok, sikerek várnak még rájuk, és jó pár szponzor láthat még bennük fantáziát. Mondjuk Ronaldóval és Messivel még csak az nem kötött szerződést, aki nem akart.
A SportsPro leginkább piacképesnek az idei szezonban eddig remekül szereplő Lewis Hamiltont tartja. Értékét az F1 terjeszkedése is növeli, a versenyek is új piacokat, Oroszországot és Azerbajdzsánt kebelezhetik be, így Hamilton is jó eséllyel szerez majd újabb szponzorokat. Az is csak előnyére van, hogy barátnője szintén celeb, és elég aktív a közösségi oldalakon.
A második helyre a már említett Kohli futott be. A 25 éves indiai krikettes óriási sztár, hazájában, a közel milliárdos lélekszámú Indiában és a diaszpórában is rengeteg embert tudnak rajta keresztül megszólítani, még akkor is, ha a krikett világszinten nem a legnézettebb sportág.
A harmadik helyen Robert Griffin III áll, az NFL-es 2012-be robbant be, mindenki az ő mezét akarta megvenni. A tavalyi szezonja ugyan sérülés miatt elég rossz lett, de ha újra hozza a formáját a Facebookon bibliai idézetekkel és közhelyekkel operáló és Instagramon is nagyon aktív irányító, akkor az Adidast, a Subwayt és az EvoShieldet már maga mögött tudó irányító még több szponzort vonzhat be.
A legjobb futballista, a rekordszezont futó Cristiano Ronaldo csak a negyedik lett, a rekordfizetést kiharcoló Lionel Messi pedig csak a 11. helyre volt jó. Belőle már mindent kihoztak, még Neymar is megelőzte.