Április 24-26 között rendezik az FIA Kamion Európa-bajnokság 2015-ös szezonjának első versenyhétvégéjét egy új és ismeretlen pályán, Valenciában.
Az elmúlt évek talán legizgalmasabb szezonnyitója lesz ez a hétvége, ugyanis az MAN gyár kiválásával idén először nem volt között teszt a top pilóták számára, így nem lehet tudni, ki hol tart a fejlesztésekkel, mennyit gyorsultak a versenyzők tavalyhoz képest, így a szombati időmérő futamon lehet majd először látni az erőviszonyokat.
Kiss Norbert, az OXXO Energy Truck Race Team Európa-bajnok pilótája mindezekkel együtt bizakodva utazott el Valenciába.
"Bár nem sokat tudunk arról, ellenfeleink hogy állnak az első futam előtt, bízom magunkban, a csapatban és a kamionban, hiszen egész télen azon dolgoztunk, hogy egy stabil, megbízható és továbbra is rendkívül gyors versenykamiont építsünk. Legnagyobb riválisainkról, a két háromszoros Európa-bajnokról annyit tudunk, hogy Jochen Hahn egy teljesen új gépet épített, Antonio Albacete viszont csak átépítette a kamionját, de hogy mennyire sikerültek, az majd szombaton derül ki."
A tavaly megnyert Európa-bajnoki cím megvédése a cél, ez nem kérdés, ami nem lesz könnyű, de eddig egyik évük sem volt az.
"Az 1-es rajtszám a miénk, ráadásul hazai közönség előtt, a Hungaroringen is versenyezhetünk, ami számunkra a legjobban várt pillanat ebben a szezonban."
A valenciai pályán gyalog már végigment pár éve, azt gondolja, a vonalvezetése és a pálya jellege kedvező számára.
"Tavaly is csak tizedek döntöttek a Pole pozícióról, most sem lesz másképp, szoros csatát várok hétvégén."
Az idei év egyik nagy kérése a pontozás megváltoztatásának hatása lesz. A Truck Race-en szombaton és vasárnap is két-két futamot rendeznek, az elsőre az időmérő alapján állnak fel a pilóták, és a futam végén az első 8 helyezettet megfordítják a második futamra, vagyis az első majd a nyolcadik helyről rajtolhat, a második a hetedikről, és így tovább, aki pedig nyolcadik lett az első futamon, az élről vághat neki a másodiknak.
Eddig a második futamon kevesebb pontot kaptak a pilóták, hiszen hátulról tették előre a lassabb versenyzőket, de idén ezt megváltoztatta az FIA, és mindkét futamért ugyanannyi pontot kapnak a versenyzők, ami gyökeresen megváltoztathatja a taktikát.
"Nem tudom, mit fog hozni az új pontrendszer. Hiába számolták ki, ha tavaly is így lett volna, akkor is én nyerem az Európa-bajnokságot, mert akkor még senki nem taktikázott emiatt. De most, egy első futamos nyolcadik hely aranyat fog érni, mert ha a Pole-ból megtartja vezető helyét, annyi pontot kap, mint aki megnyerte az időmérőt majd az első futamot. Egyetlen előnye lehet, hogy a második futamokon a hátulról érkező top pilóták mindenképp próbálnak majd előre törni, hiszen míg tavaly csak 1-1 pontot jelentett egy előzés, most sokkal többért harcolhatnak, ez a nézőknek látványos csatákat hozhat - összegzett.