Kevésen múlt, hogy a most vasárnapi Nagy Futam nevű fővárosi autós rendezvényen nem történt tragédia, amikor egy a kockaköveken megcsúszó Ferrari csapódott a kordonnak a Várkert Bazár előtti részen. A balesetben a fémkerítés megütött öt nézőt. Ők azonnali orvosi ellátásban részesültek. Hármat közülük biztonsági vizsgálatra kórházba szállítottak, de mindannyian csak könnyebb sérüléseket szenvedtek.
A 2 méter magas, de körülbelül 1 centi vékony kordon mögött közvetlenül ott álltak a nézők, így szerencse, hogy nem történt nagyobb baj. A balesetveszélyesnek tűnő körülmények kapcsán megkerestük a rendezvényt szervező Hungaroring Sport Zrt-t, ahonnan a következőkről tájékoztattak:
A Nagy Futamot tavaly októberben kezdték el szervezni. Február óta dolgoztak azon, hogy az esemény megvalósulhasson, a szükséges engedélyeket április elején kapták meg. Ebben benne volt a biztonsági terv is, amelyet a Katasztrófavédelemmel, a rendőrséggel és az Országos Mentőszolgálattal közösen dolgoztak ki a Hungaroring Zrt. munkatársai.
Az útvonaltervet is a fenti szervekkel közösen dolgozták ki. Nem tartják aggályosnak, hogy a versenyautóknak csúszós bazaltköveken kellett haladniuk a Várkert Bazár előtt, néhány méterre a nézőktől. A tavalyi Nagy Futam után ugyanis kikérték a Red Bull Racing és a Ferrari véleményét: a felelősök szerint ez az útburkolat a Formula–1-es autók számára is megfelelő.
A balesetek megelőzésére elegendőnek tartották, hogy több helyen sebességkorlátozást vezettek be. A sofőrök figyelmét a versenyzői eligazításon szóban, az információs, tájékoztató füzetben írásban is felhívták arra, hogy itt óvatosabban vezessenek. Táblákat is kihelyeztek a balesetveszélyes szakaszokra.
Ahol indokolt volt, vízzel töltött terelő elemeket, gumioszlopokat, valamint habszivacsbálákat helyeztek. A szervezők álláspontja szerint sportszakmai okokból a Várkert Bazárt előtti szakaszon nem volt indokolt a nézők elé egyéb védelmi elemekkel készülni.
Nagy Futam a Várkert Bazár előtt
A két méter magas kordonok feladata az volt, hogy a nézőket elválasszák az autóktól. A biztonságiaknak a fal mögött kellett tartaniuk az embereket.
2 milliárd 356 millió forintért biztosították. Ez kiterjedt a szervezőkre, a nézőkre, valamint a bemutatóban részt vevő járművek által okozott károkra.