Index Vakbarát Hírportál

A sportszponzorációnak is alaposan betesz a járvány, 17 milliárdos visszaesés jöhet

2020. május 19., kedd 10:51

Az Insidethegames.biz portál szerint a Two Circles nevű sportmarketinggel foglalkozó cég  37 százalékos visszaesést jósol tavalyhoz képest a sportszponzorációban, írja a cikket ismertető MTI. Összegszerűen ez 17 milliárd dolláros csökkenést jelent: 2019-ben 46,1 milliárd dollárt költöttek szponzorációra a cégek, idén ez 28,9 milliárd lehet. Mindez a koronavírus-járvány következménye.

Ebben a cikkünkben írtunk arról, hogyan hat például a futballra a járvány; az angol elsőosztályú futball bajnokság, a Premier League egymilliárd fontot veszíthet a hirdetési bevételek és a televíziós jogdíjak elmaradása miatt. 

Az elemzés szerint a szponzorként kifejezetten aktív pénzügyi szolgáltatók 45 százalékkal költhetnek kevesebb ilyen célra, a tavalyi 12,6 milliárd 6,9 milliárdra csökkenhet. Az autóipar is hasonlóan reagál majd a válságra.

A világjárvány miatt több új szponzori megállapodást befagyasztottak, a korábbi szerződéseket pedig felmondják, mert a támogatóknak is költségkímélő megoldásokat kell keresniük, vagy befejezik tevékenységüket

- írja elemzésében a cég. A Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) nemrég elismerte, egyes szponzorai az eredetileg vártnál később fizethetik ki a szerződésben vállalt pénzösszegeket, miután jövő nyárra halasztották a tokiói nyári olimpiát.

Rovatok