A második helyről induló Lewis Hamilton nyerte a Nürburgringen rendezett Forma–1-es Eifel Nagydíjat a holland Max Verstappen és a harmadik Daniel Ricciardo előtt.
A két Mercedes rajtolhatott az élről a Nürburgringen, ám nem a megszokott sorrendben, Valtteri Bottas ugyanis szombaton jobb kört ment az időmérőn brit csapattársánál.
Bár az első kanyar után Lewis Hamilton megelőzte a finnt, a másodikban mindketten lecsúsztak az ideális ívről, majdnem össze is értek,
a kigyorsítás viszont Bottasnak sikerült jobban, így visszavette a vezetést.
Verstappen tartotta a harmadik helyet, a holland után Leclerc, Ricciardo és Albon volt a sorrend. A hatodik körtől kezdve a Renault ausztrál pilótája támadta agresszívan Leclerc-t, a monacói azonban jól védekezett – egészen a kilencedik körig, amikor egy szép manőver után végül külső íven sikerült Ricciardónak az előzés.
A mezőny hátsó részében Vettel pörgött meg egy hiba után, miközben Giovinazzin próbálta átverekedni magát, Raikkönen pedig Russell-lel ütközött, utóbbi nem is tudta folytatni a versenyt.
Az élen egy ideig nem történt említésre méltó esemény, a 13. körben viszont annál inkább:
Bottas csúnyán elmérte a célegyenes utáni kanyart, állóra fékezte a kerekeit, Hamilton pedig kapva kapott az alkalmon, és lehagyta a finnt.
Akinek ezzel nem értek véget a megpróbáltatásai: egyből kihívták kereket cserélni, majd nem sokkal később elfogyott a motorerő az autójában,
a 19. körben tehát feladta a futamot.
Raikkönen közben 10 másodperces büntetést kapott a Russell-lel szembeni incidens miatt, Ocon Reanult-ja viszont megadta magát, így ő is kiállni kényszerült.
A pályán Alexender Albon próbált emlékezetes pillanatokat produkálni, látványos előzések helyett azonban csúnya elfékezések miatt mutatta a kamera a Red Bull pilótáját. Előbb Kvyatot lökte meg, Gaslyt pedig csak a francia figyelmessége miatt nem ütötte ki. A thai–brit versenyzőt is megbüntették 5 másodpercre, amikor azonban bejött a bokszba, hogy letöltse, vélhetően műszaki probléma miatt számára is véget ért a verseny.
Hamilton időközben már Verstappennel szemben is 10 másodpercre növelte az előnyét,
Norris viszont folyamatosan szenvedett az autójával, és végül a második szektor elején, a 44. körben megállt alatta, ami miatt beküldték a biztonsági autót!
A Safety Car a 49. percben jött ki, az élmezőny sorrendje viszont nem változott, Hamilton, Verstappen és Ricciardo voltak a dobogósok, igaz, Perez ott loholt az ausztrál nyakában. Előznie azonban sem neki, sem másnak nem sikerült, így a címvédő magabiztosan nyerte meg az Eifel Nagydíjat Verstappen és Ricciardo előtt.
A hatszoros világbajnok mostani sikere ráadásul történelmi:
a futamgyőzelmeket tekintve ugyanis beállította Michael Schumacher rekordját, mindketten 91-szer diadalmaskodtak.