Július 22-én 9 órai rajttal immár az 53. alkalommal rendezik meg a Kékszalag Nagydíjat.
Az első alkalommal 1934-ben, majd 2001-től megszakítás nélkül megtartott tradicionális Balaton-kerülő versenyen a programok tekintetében lesznek ugyan változások, de a balatonfüredi rajt és cél, valamint a légvonalban 155 kilométeres távolság továbbra is adott.
Gerendy Zoltán, az MVSZ elnöke nemrégiben kiemelte: az idei esztendőben is a vitorlázás ünnepe lesz a Kékszalag, amire nemcsak a versenyzők készülnek, hanem a szövetség is.
A háttérben nagyon sokan dolgoznak azért, hogy sikeres legyen a lebonyolítás. Azt sem szabad elfelejteni, hogy több mint ötszáz hajóról beszélünk, ami közel háromezer vitorlázót jelent, ennyi hajó egyidejű jelenléte a tavon már önmagában is rendkívül nagy esemény, különösen ha versenyeznek egymással
– idézte korábban az MTI Gerendyt.
A névadó főszponzor képviseletében Zolnai György, a Raiffeisen Bank vezérigazgatója elmondta: a pandémia új kihívások elé állította őket is, de egy pillanatig sem volt kérdéses, hogy továbbra is névadó támogatók lesznek, immár egymást követően harmadszor.
Holczhauser András, az MVSZ főtitkára hangsúlyozta: változatlanul kiemelten kezelik a versenyzők és versenyrendezők egészségének megőrzését, ezért számos ezzel kapcsolatos óvintézkedést vezettek be. Hozzátette: idén 24 kategóriában hirdetnek győztest, a nevezésre ezúttal is az Anna Grand Hotelben kerül sor július 21-én, amely nap különlegessége lesz, hogy 17 órától a balatonfüredi Vitorlás tér lesz a házigazdája az első magyar E-Sailing bajnokság fináléjának.
Tavaly – amikor 27 hajóosztályban 535 hajó nevezett – a Vándor Róbert kormányozta RSM 2 katamarán nyert, a győztes legénység közel 18 órát töltött a vízen, hiszen a szél nem volt túl kegyes a résztvevőkhöz. A címvédő csapat vezetőjeként Kalocsai Zsolt elmondta: nehéz versenyre számít, amelyben a tavalyihoz hasonlóan ezúttal is kiélezett csatát kell majd vívni a győzelemért a nagyon kiegyensúlyozott mezőnyben. Hozzátette: rengeteget edzettek, és szeretnék megvédeni címüket, ebben reálisan három-négy potenciális riválisra számít.
Liptay Gabriella, a KPMG fair play díjat alapító KPMG Magyarország marketing és kommunikációs igazgatója elmondta: idén először KPMG fair play különdíjban részesítik azt a versenyzőt, hajót, csapatot, amely a fair play szellemében tesz kiemelkedőt a verseny ideje alatt.
A résztvevőknek negyvennyolc órája van a Kékszalag távjának teljesítésére, a viadalt ezúttal is élőben közvetíti az M4 Sport, míg a versenyen új nyomkövetési rendszer mutatkozik be. Utóbbi az első olyan technikai megoldás, amely összeköttetésben áll az MVSZ versenyadminisztrációs rendszerével is, valamint képes valós idejű adatátadásra külső rendszerek felé – tette hozzá az MTI.
Holczhauser a napokban arról beszélt, hogy tavaly az M4-en több mint 200 ezren követték a viadalt, ahogyan a Facebook-oldalon keresztül is közel ennyien kapcsolódtak bele az adásba.
A felmérések szerint a tavalyi évben a balatonfüredi térségben erősebb volt a látogatottság a Kékszalag idején, mint az augusztus 20-i időszakban. Ez talán annak is köszönhető, hogy a négy legnagyobb európai tókerülő verseny egyikéről beszélünk. Magyarország tekintetében pedig a legnagyobb verseny a Kékszalag. Több mint ötszáz hajó részvétele, 2500-3000 versenyző és a kísérőik, valamint a versenyhez kapcsolódó programok résztvevői és az esemény sorozat miatt Balatonfüredre látogató érdeklődők, jelentős számot képviselnek. Elérheti akár a 10 000-es nagyságrendet is
– olvasható a hunsail.hu-n.
Az Index helyszíni tudósítással jelentkezik az idei Kékszalagról.
(Borítókép: Az 52. Kékszalag Nagydíj tókerülő vitorlásverseny mezőnye Balatonkenese közelében 2020. július 30-án. Fotó: Varga György / MTI)