Idén először képviselik az országot hivatalos keretek között a magyar e-sport válogatottak világeseményen – jelentette be Biró Balázs a Magyar E-sport Szövetség (HUNESZ) csütörtöki sajtótájékoztatóján.
A sajtóeseményt az MTK Budapest E-sport Arénájában rendezték meg, ahol a sportvezető felidézte, a 2017-ben alakult HUNESZ 2020 elején ott volt az európai szövetség alapító tagjai között, majd tavaly év végén a nemzetközi szövetséghez is csatlakozott.
Biró Balázs szerint újabb mérföldkőhöz érkezett a magyar e-sport azzal, hogy immár hivatalos formában kapcsolódik be a nemzetközi vérkeringésbe.
Mint kifejtette, az elmúlt időszakban kiemelt projekt volt a szövetség számára a magyar e-sport válogatott kialakítása. A selejtezőket úgy rendezték meg, hogy a legjobb hazai játékosok mellett olyan tehetségek is csatlakozhassanak, akik eddig még nem vettek részt a hazai versenyeken.
A válogatottak több csapatból állnak össze, ezért az elnök szerint nagyon fontos az egység és a megfelelő szakmai háttér megteremtése. A válogatottat támogató Hell cég segítségével most már minden feltétel adott ahhoz, hogy egyrészt az eredmények híre eljusson a hazai e-sport közösséghez, másrészt a magyar játékosok méltóképpen tudják képviselni az országot a nemzetközi megmérettetéseken.
A magyar profi játékosok összesen hat játékban képviselik a magyar színeket a rangos nemzetközi eseményeken, melyek a következők:
Tach Lejla, a Counter-Strike: Global Offensive válogatott szövetségi kapitánya ismertette, hogy magyar válogatott a játék IESF vb-jének a regionális selejtezőjében vesz részt, és ha innen továbbjut, akkor ott lehet a nagydöntőn, amelyet november 14. és 19. bonyolítanak le az izraeli Eilatban.
(MTI)
(Borítókép: Getty Images)