A jobb- és baloldali nézők egyaránt felháborodtak azon a Jézust ábrázoló reklámon, amelyet az amerikai foci elit ligája, az NFL döntőjében (Super Bowl) vetítettek le.
A BBC szerint a reklámban különféle erőszakos cselekményekről készült felvételek követték egymást, majd a reklám legvégén azt üzenték a nézőknek, hogy
Jézus szerette azokat az embereket, akiket mi gyűlölünk."
A reklám egy amerikai keresztény weboldalt, a He Gets Ust népszerűsítette. Mint a BBC írta, az oldalnak már tavaly is voltak hasonló reklámjai különféle sporteseményeken és a Grammy-díj átadójának szüneteiben.
A hirdetésekben arra próbáltak rávilágítani, hogy a keresztény értékek milyen szerepet játszanak a modern életben. Voltak olyan reklámjaik is, amelyekben Jézus
a cancel culture által diszkriminált influenszerként, menekültként, vagy például a megélhetéséért küzdő munkásemberként tűnt fel.
A Super Bowlon levetített reklámjuk azonban mindenkinél kiverte a biztosítékot. Alexandria Ocasio-Cortez, az amerikai Demokrata Párt baloldali radikális képviselője például azt írta a Twitteren: „Szerintem Jézus nem költene több millió dollárt arra, hogy a Super Bowlon tetszetős fényben tüntesse fel a fasizmust.”
Eközben Charlie Kirk, a jobboldali radikális Turning Point USA nevű szervezet alapítója azt írta, hogy a reklám a liberálisoknak szól, és valójában „woke-ista csalók” állnak mögötte, akik a modern korszak kereszténységének egyik legrosszabb változatát képviselik.
A reklámot a Servant Foundation nevű, magánadományokból működő, Kansas államban bejegyzett nonprofit szervezet rendelte meg. A népszerűsített weboldalon azt írták magukról, hogy ők nem politikai szervezet, nem jobb- vagy baloldaliak,
de az utóbbi években volt példa arra, hogy radikális jobboldali, LmBTQ-ellenes szervezeteket támogattak.
A BBC magyarázata szerint a baloldaliak elsősorban emiatt akadtak ki a reklámra – tehát az ő dühük elsősorban magának a megrendelő szervezetnek szólt –, míg a jobboldaliakat a Servant Foundation hirdetéseinek konkrét tartalma dühítette fel. Különösen sérelmezték azt a (még a Super Bowl előtt megjelent) reklámot, amelyben Jézust egy latin-amerikai menekültként állították be, mivel ezáltal a szervezet szerintük a baloldali nézeteket népszerűsíti a migráció és az etnikai diverzitás kérdésében.
Ami a szervezetet illeti, ők mindössze annyit reagáltak a felháborodásra, hogy a kampány elérte a célját, hiszen sikerült magukra vonniuk a figyelmet. Egyben idézték két marketinges kutatóvállalat kijelentését is, amelyek egyaránt úgy látták, hogy az online vetített Super Bowl-reklámok közül erről beszéltek a legtöbbet az emberek.