Index Vakbarát Hírportál

Hamilton nélkül indult a cirkusz, Verstappen már az első tesztnapon oktatott

2024. február 21., szerda 18:38

Közel három hónapos, motorzaj nélküli időszakot követően március másodikán Bahreinben startol a 2024-es Formula–1-es szezon, melynek három tesztnapját ugyanitt, a közel-keleti országban tartják február 21–23. között. Az első nap abszolút legjobbja a világbajnoki címvédő Max Verstappen lett, aki több mint egy másodpercet vert a mögötte záró duóra, Lando Norrisra (McLaren) és Carlos Sainzra (Ferrari).

Verstappen egészen elképesztő produkcióval rukkolt elő rögtön a nyitónapon, ugyanis nemcsak a holland klasszis végzett a legjobban, de ő szelte át legtöbbször a célegyenest is, összesen 143-szor, ami azért is érdekes, mert a bahreini verseny amúgy 57 körös. Tehát rögtön az első napon 2,5 futamot tett az autójába és saját magába, pedig az erőviszonyok ismeretében aligha szorul korrekcióra egyik vagy másik, olyan domináns a szerepe a jelenben.

A Williams versenyzője, Alexander Albon autója a délelőtti etap végén megadta magát, és mint kiderült, az üzemanyag-szivattyú meghibásodása okozta a problémát, majd később Logan Sargentnél is váltógondok adódtak, ugyanis csak 21 kört tett meg a bahreini pályán. 

A nap során csak ketten, a Red Bulltól Sergio Perez, míg a Mercedestől az évad végén búcsúzó hétszeres világbajnok, Lewis Hamilton nem ült autóba. Mindketten CSUPÁN a második tesztnapon, csütörtökön köröznek. 

A szerdai nap félidejében, vagyis az első négy óra után már Max Verstappen zárt az élen 0,7 másodperces előnnyel.

Charles Leclerc másodikként követte őt, a képzeletbeli dobogóra még az Aston Martin 42 éves pilótája, Fernando Alonso fért fel. Délelőtt utóbbi gyakorolt a legtöbbet, a spanyol ugyanis több mint egy egész versenynek megfelelő távot autózott, pontosan 77 kört tett meg. Ebben a mutatóban Valtteri Bottas bizonyult a második legjobbnak, a maga 68 körével.

A nyitónap a Mercedes 26 éves pilótája, George Russell vezetésével startolt el. Az első órában az Aston Martinnal Fernando Alonso villant fel a legtöbbször az élen, ám nem sokkal később a Ferrari monacói versenyzőjét, Leclerc-t láthattuk az élen.

A Red Bull pilótái ekkor még nem igazán találták az összhangot az autóikkal: láthatóan küzdöttek a tapadással és a vezethetőséggel is, de körülbelül fél óra múlva már Max Verstappen volt az élmenő az RB20-as járművel. Innentől kezdve pedig szokásához híven megállíthatatlannak bizonyult a holland, és a szünetig senki nem tudta átvenni tőle a vezető pozíciót, amit 1:32.548 másodperces idejével tartott.

Mint kiderült: a Mercedes háza táján sem volt minden rendben, Russell egy órára vissza is vonult a garázsba, a hírek szerint a hibridrendszerrel adódtak problémák.

A Haas sem indította jól a tesztnapot: Kevin Magnussen az utolsó helyen zárt, több mint három másodperccel lemaradva a legjobb időtől. 

Több hírrel is találkozhattunk az első tesztnapon.

Az Aston Martin egy erősebb biztonsági autóval rukkolt elő a 2024-es szezonra, amelyet ugyancsak most próbáltak ki, és először Szaúd-Arábiában vethetik be.

Korábban már több kritika is érte az Aston Martin safety cart, amely jóval lassabb, mint elődje (Mercedes). Verstappen a 2022-es Ausztrál Nagydíjon „teknősnek” hívta az autót, ami azóta rá is ragadt. A brit cég átdolgozta a karosszériát és a hűtőrácsot, valamint növelte a teljesítményt is – írta meg Motorsport.com. 

 Carlos Sainz, a Ferrari „menesztett” pilótája a tesztnap szünetének sajtótájékoztatóján elmondta: 

Arra számítottam, hogy alá fogjuk írni az új szerződést a csapattal, és minden jó úton haladt ehhez. De végül nem került rá sor, mint azt már mindenki tudja. A helyzet teljesen megváltozott ahhoz képest, amit tavaly októberben, vagy novemberben gondoltam. Teljesen más lett a helyzet. 

A 29 éves spanyol kiemelte: nem tudja még pontosan, hol folytatja pályafutását, de egyelőre az előtte álló feladatokra koncentrál, hiszen még rengeteg ideje van a döntésre. De biztos abban, hogy érzelmes lesz az utolsó futam – olvasható az M4 Sporton.

Formula-1, idény előtti bahreini teszt, 1. nap         
   idő különbség   megtett kör 
1. Max Verstappen (holland, Red Bull) 1:31.344 p    143
2. Lando Norris (brit, McLaren)  1:32.484 1.14 mp 73
3. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari)  1:32.584 1.24 69
4. Daniel Ricciardo (ausztrál, RB)  1:32.599 1.255 52
5. Pierre Gasly (francia, Alpine)  1:32.805 1.461 61
6. Lance Stroll (kanadai, Aston Martin)  1:33.000 1.663 54
7. Charles Leclerc (monacói, Ferrari)  1:33.247 1.903 64
8. Fernando Alonso (spanyol, Aston Martin)  1:33.385 2.041 77
9. Oscar Piastri (ausztrál, McLaren)  1:33.658 2.314 57
10. Csou Kuan-jü (kínai, Stake) 1:33.871 2.527 63
11. Logan Sargeant (amerikai, Williams)  1:33.882 2.538 21
12. George Russell (brit, Mercedes)  1:34.109 2.765 122
13. Cunoda Juki (japán, RB)  1:34.136 2.792 64
14. Valtteri Bottas (finn, Stake)  1:34.431 3.087 68
15. Alexander Albon (thaiföldi, Williams)  1:34.587 3.243 40
16. Esteban Ocon (francia, Alpine)  1:34.677 3.333 60
17. Kevin Magnussen (dán, Haas)  1:35.692 4.348 66
18. Nico Hülkenberg (német, Haas) 1:35.906 4.562 82
     

Rovatok