Látványosabb lesz az NFL élőben, mint egy videojáték
Tavaly már tesztelte az NFL a Zebra Technologies MotionWorks RFID chipjeit, a 2015-ös szezontól kezdve viszont minden játékos vállvédőjébe beépítik a chipeket, így a nézők szinten azonnal, minden játék után olyan adatokhoz juthatnak, mint eddig soha: egyből kiderül a játékosok sebessége, megtett távolsága, és a futások iránya.
Ők gyártják a virtuális edzéseket is
A Zebra és az NFL együttműködéséből születtek azok a virtuális valóságra építő edzésmódszerek is, amelyek egyre több csapatot nyertek meg. A rendszer lényege, hogy valós ütközés nélkül képezhetők például az irányítók a VR segítségével, de a Seattle Seahawks kérésére már dolgoznak egy olyan rendszeren, amiben minden posztot tudnak fejleszteni így.
Ezek követéséhez vagy egy Xbox One játékkonzol vagy egy Windows 10-zel ellátott számítógép kell, amin az alaposan felfrissített NFL 2015 applikáció azonnal megadja a kívánt adatokat. A Next Gen Replay névre keresztelt szolgáltatáson belül végigkövethetjük a játékosok mozgását, illetve másodpercre pontos adatot kaphatunk a tényleges megtett yardok számáról is.
A látvány persze nem a rövid játékoknál jön majd ki, ezt a Microsoft is elismerte, de egy hosszú futás, egy nagy visszahordás, vagy egy hosszú passzjáték alatt lekövetett mozgássor viszont tényleg érdekes, eddig szinte láthatatlan elemeit tudja bemutatni a játéknak.
Éppen ezért maga az alkalmazás is inkább játékosokat, mint magukat a játékokat emeli ki: az Afterburner részleg alatt például a leggyorsabbakat lehet majd megtalálni, de a későbbre tervezett Top Playmakers alatt további látványos adatokat lehet majd megtalálni. És tényleg valós időben, a Microsoft ugyanis azt ígéri, hogy amint az NFL kiteszi a videókat a honlapjára, az alkalmazásban már a játékban résztvevő mind a 22 játékos adatai elérhetők lesznek egy virtuális pályán.
A rendszer ráadásul összeköthető az NFL.com-on, a CBS-en., az EPSN-en és a Yahoo-n működtetett fantasy focis programokkal is, így mindenki külön követheti a saját csapatát.