Kiderült, pontosan milyen gyorsan és mekkora erővel csapódott a falnak Robert Kubica autója a Kanadai Nagydíjon. A lengyel pilóta testére egy milliszekundum alatt 75 G hatott, amikor gépe 230 kilométer/órás sebességgel a falnak csapódott.
Nyilvánosságra hozták a Robert Kubica BMW-jébe szerelt adatrögzítő rendszer adatait, melyekből kiderül, mekkora sebességgel és erővel csapódott a kocsi a kanadai pálya falába a nagydíj 27. körében.
A lengyel pilóta karcolás nélkül megúszta a balesetet, mindössze bokája húzódott meg és enyhe agyrázkódást szenvedett, pedig testét egy milliszekundum alatt 75 G-s erőhatás érte, amikor a gép 230 kilométer/órás sebességgel becsapódott.
A videófelvételek alapján a szakértők nagyjából 28 G-t feltételeztek, Kubica a Bildnek múlt héten adott interjújában azt nyilatkozta, sokkal többnek gondolta.
Az F1-ben legfeljebb 3-4 G hat a pilótákra menet közben, a legnagyobb, amit túléltek, 178 G volt: a brit David Purley kocsija az 1977-es silverstone-i futamon 173 kilométer/óráról nullára 66 centiméteren belül lassult le.
A versenyzőnek, aki négy évvel korábban hiába próbálta megmenteni tragikusan meghalt társát, Roger Williamsont, rengeteg csontja eltörött, belső szervei is sérültek. Túlélte viszont, és felépült, alsóbb kategóriákban újra indult is, de 1985-ben, negyven évesen repülőgép szerencsétlenségben életét vesztette.
Robert Kubicát az egy héttel későbbi Amerikai Nagydíjon nem engedték rajthoz állni az orvosok, de a bő egy hét múlva kezdődő Francia GP-hétvégén szinte biztosan volán mögé ülhet, három hét kihagyás után.