61 éve szerepel a motorsportban, 53 éve érkezett először a Forma-1-be a mai sorozat kitalálója és megalkotója. Maga is versenyzett az F1-ben is, csapatfőnökként kétszeres bajnok, két pártfogoltját veszítette el a pályán. Nála több pénzt senki nem keres és balhésabban sem nyilatkozik.
1930. október 28-án született egy angliai kisvárosban, St Peter South Elmhamben Bernie Ecclestone, aki a világ legnépszerűbb, legmodernebb és leggazdagabb motorsport-sorozatává fejlesztette a Forma-1-et, kitalálta és megvalósította azt, amit ma F1-ként ismerünk.
Tizenhat évesen otthagyta az iskolát, egy London melletti gázüzemben kezdett dolgozni asszisztensként, de a motorok iránti szenvedélye hamar a pályára és az üzleti életbe vitte.
Alkatrész-kereskedésbe fogott a háború utáni Angliában, biznisze gyorsan fejlődött, hamarosan teljes motorokat kezdett árulni, hálózatot épített ki, ami hamar a legnagyobb lett Nagy-Britanniában.
Már 19 éves korára összeszedett annyit, hogy versenyezhessen, a brit Forma-3-as sorozatban indult, de 1951-ben akkorát bukott, hogy a Brands Hatch-i pálya autóparkolójáig repült. Túlélte, ám rájött, inkább az aszfalt mellett kell boldogulnia.
Ingatlannal és kölcsönökkel kezdett foglalkozni, és csak 1957-ben, már vagyonosan tért vissza a motorsportba, a Forma-1-be. Stuart Lewis-Evans menedzsere lett, vett négy autót a Connaught istállónál, azokat indította.
Sőt, 1958-ban maga is próbálkozott, Monacóban és Silverstone-ban indult az időmérőn, de nem tudta kvalifikálni magát egyik futamra sem. A szezon végi marokkói futamon Lewis-Evans kocsijának motorja felrobbant, a pilóta nagyon megégett, napokkal később meghalt, Ecclestone otthagyta az F1-t és hátat fordított a sportnak.
Csak a 60-as évek végén tért vissza, Jochen Rindt menedzsereként, de ismét balszerencsét hozott: 1970 őszén Rindt Monzában balesetben meghalt. Posztumusz lett világbajnok, Ecclestone ismét lelépett.
Újabb visszatérésére kevesebbet kellett várni, 1972-ben érkezett, százezer fontért megvette a Brabham-istállót, és már soha többé nem szállt ki az F1-ből. A csapatfőnök Frank Williamsszel, Colin Chapmannel, Teddy Mayerrel, Ken Tyrrell-lel és barátjával, Max Mosley-val megalapította az F1-es konstruktőrök szövetségét, a FOCA-t, és harcba szállt a FIA-val (Nemzetközi Autós Szövetség) a sorozat tévéközvetítési jogainak értékesítéséért.
1978-ban nyerte meg a FIA elleni harcot, megkapta a televíziós jogokat, és megalapította a máig létező FOA-t, a Formula One Administration-t, amivel megszerezte az F1-be folyó pénzek majdnem negyedét.
1997-ig gond nélkül birtokolta a jogokat, akkor újabb huzavona végén új Concorde-szerződést írt alá a csapatokkal - 2007-ben újították meg - és a FIA-val, ami csak 2012-ben jár le.
Az F1-en kívül a futballban is jelen van, 2007-ben vásárolta meg barátjával, a volt Renault-főnök Flavio Briatoréval a londoni, másodosztályú Queens Park Rangerst. A vállalkozásba később beszállt Lakshmi Mittal, a világ egyik leggazdagabb embere is. Magyar játékosuk is van, Buzsáky Ákos.
Közben a jogokat többször eladta bankoknak óriási haszonnal, de az igen bonyolult, és mára kívülről már szinte átláthatatlan bizniszekben mindig úgy ügyeskedett, hogy az F1-rész negyedét megtartsa, és a többi tulajdonost is ő képviselhesse a Forma-1-ben. Befolyása a 80-as évek elejére nőtt meg annyira, hogy a sorozat főnökének nevezzék, ez a pozíciója napjainkra csak erősödött.
Csapatfőnökként a Brabhammel 15 év alatt több mint húsz futamot és két pilóta-vb-t nyert Nelson Piquet-vel a volánnál. A mindennapi versenyzésből 1987-ben szállt ki, akkor adta el a Brabhamet ötmillió fontért, a vételár ötvenszereséért.
Azóta csak a széria szervezésére - és más üzleteire - koncentrál, vezetésével a Forma-1 a világ legnépszerűbb és legjobban követett sportszériájává vált, arányosan nagyobb pénzeket forgat, mint a futball és amerikai legnépszerűbb sportágai. A futamokat átlagban 600 millióan látják világszerte, Európa legtöbb országában F1-es verseny tartja a nézettségi rekordot.
Maga Bernie is nagyon népszerű mind a szurkolók, mind a pilóták között, sőt, kedvelik az istállófőnökök is, hacsak nem pénzről van szó. Brilliáns elme, bár nyilatkozataival többször botrányt keltett vagy kiakasztotta a fél világot.
2005-ben Amerikát háborította fel, amikor az Indianapolis 500-on negyedik pilótanőt, Danica Patricket, illetve a nőket szólta le. Felvetették neki, hogy az F1-be vihetné a tehetséget, amire azt mondta: "Fantasztikus ötlet, csak őt is fehérbe kéne öltöztetni, mint minden más háztartási kisgépet". Versenyzőnős ötletét tovább is vitte: "Olyan nő kellene ide, aki szétcsapja a srácokat, jó lenne egy dögös fekete, még jobb, ha zsidó vagy muszlim, aki beszél spanyolul".
Tavaly világbotrányt kavart, amikor egy interjúban Hitlerről beszélt, és azt találta mondani, "Hitler végül is megoldotta a dolgokat". Patrickot elintézte sima bocsánatkéréssel, a zsidó közösségek felzúdulása után azt kellett mondania, "idióta voltam". Amikor viszont egy újságíró közölte vele, a Zsidó Világtanács a lemondását követeli, úgy felelt, "kár, hogy nem inkább a bankokon jár az eszük, ha már akkora befolyásuk van mindenhol", felhozva a gazdasági világválság kudarcait.
Privát élete jelenleg legalább annyira mozgalmas, mint az üzleti, 25 év után idén vált el 28 évvel fiatalabb és 30 centivel magasabb második feleségétől, Slavica Radic volt Armani-modelltől. Két közös lányuk van, a 26 éves Tamara és a 22 éves Petra. Ecclestone-nak született még egy lánya első házasságából, Deborah. Legutóbbi válásán rengeteg pénzt veszített, fél éve új barátnőjével, a 30 éves Fabianával jár.
Ecclestone humora legendás, a versenyzők is bírják, ha csak tehetik, a nagydíjakon összejönnek az öreggel pókerezni. Általában leveszik a fiatalok nem kevés pénzre, de szívesen játszik velük. Együtt látogatták meg idén nyáron a magyar parlamentet is, ahol Ecclestone lekínaizta a szent koronát és vicces beszólásokkal ugratta jelenlévő sorstársait. Egy hete meg sajátos stílusával fogadta Koreában a Red Bull 80. születésnapi ajándékát.
Az ötven év korkülönbség maximum külsőre tűnik fel, Ecclestone szenzációs fizikai és még jobb szellemi állapotban van. 1999-ben bypass-műtéten esett át és pacemakert kapott, de most is aktív, 80 évesen minden futamra elutazik. Naponta dolgoznia úgy ötven éve nem kellene, vagyona hatalmas, a Sunday Times 2009-es listáján a 24. leggazdagabb Nagy-Britanniában, 1,5 milliárd fonttal.
Érdekes szokása, hogy a versenyek leintését szinte sosem várja meg: "A futamok felénél én már a levegőben vagyok, a rajt után nincs mit csinálnom. Az üzlet lement, én hajtom a következő üzletet, hogy azt tegyem, amit a csapatok is akarnak, pénzt csináljak".