Index Vakbarát Hírportál

Hungaroring élőben

2012.07.28. 14:15
új hír érkezett, kattintson a megtekintéshez!
  • Hamilton tovább növelte előnyét, 1.21.794-es kört futott, ez már megközelíti Webber délelőtti 1.21.550-es idejét. Vergne közben a negyedik helyre jött fel.

  • A Force India pilótája 1.21.912-vel a második helyet szerezte meg. Másfél perc az első harmad végéig.

  • Négy bukóteret is leaszfaltoztak tavasszal, így az autók lemehetnek a pályáról, és gond nélkül vissza is jöhetnek, csakhogy ha négy kerékkel mennek le, az már pályaelhagyás, jogosulatlan előnyszerzés lehet. Pénteken részletesen elmagyarázták a pilótáknak, mit szabad, és mit nem, ennek ellenére önkéntelenül is lefutnak az aszfaltról. A Mansell-kanyar a legkritikusabb, itt folyamatosan lemegy valaki. Eddig nem volt probléma belőle, de ha valaki így megy majd gyors kört, törölhetik azt az idejét. A 3-as kanyar is kérdéses, ott Vettel ment le sokszor délelőtt.

  • Hamilton, di Resta, Button, Rosberg, Alonso, Perez, Hulkenberg, Massa, Raikkönen, Senna az első tíz sorrendje. Webber a tizenhatodik, Vettel csak a tizenhetedik helyen van, éppen bent maradt.

  • Kovalainen, Petrov és Glock sem jutott tovább az első harmadból.

    18. Ricciardo
    19. Kovalainen
    20. Petrov
    21. Pic
    22. Glock
    23. de la Rosa
    24. Karthikeyan.

  • A 21. helyen végzett Pic szerint nem volt rossz a teljesítményük, tetszett neki az időmérő, holnap meglátják, mire lesznek képesek - mondta az m1 riporterének.

  • Michael Schumacher jött ki elsőként a második harmadra, őt Massa követte.

  • Előbb Hulkenberg, aztán Button futotta a leggyordabb időt. Mögöttük Massa, Di Resta, Rosberg a sorrend.

  • Alonso csak a hatodik helyre volt elég, aztán Raikkönen futott egy gyors kört, 1.21.614-gyel vezet. Webber is csúszkál.

  • Az első harmadban csak a tizenhatodik volt Webber, most a harmadik pozícióba jött be.

  • Hamilton megint az élre állt, ráadásul 1.21.060-as ideje a hétvége leggyorsabb köre. 5 perc van még a második harmadból.

  • Hamilton és a második Raikkönen mögött mindössze néhány tized a különbség a harmadik és a tizenkettedik között.

  • Hamilton, Massa, Raikkönen, Webber, Grosjean az élmezőnyben a sorrend.

  • A ferraris a negyedik helyre jött fel, Vettel pedig a második leggyorsabb kört futotta. Egyelőre Perez és Schumacher kívül a tizen. Maldonado már harmadik.

  • Hamilton, Vettel, Maldonado, Massa, Raikkönen, Alonso, Button, Hulkeberg, Grosjean, Senna az első tíz.

    Mark Webber és Michael Schumacher sem jutott be, Webbert az utolsó pillanatban előzte meg Senna.

  • A mozgalmasra sikeredett második harmad után újabb hét versenyzőtől váltunk meg, köztük a két mercedesestől.

    11. Webber
    12. di Resta
    13. Rosberg
    14. Perez
    15. Kobayashi
    16. Vergne
    17. Schumacher.

  • Az m1-nek nyilatkozó Vergne szerint kihozták magukból a maximumot. A Toro Rosso-versenyző elégedett volt az autó teljesítményével és optimistán várja a holnapot.

  • Most minden eldől, legalábbis az első tíz rajthelyeivel kapcsolatban. Hulkenberg gurult ki elsőként a pályára.

  • Az előző harmadot élen záró brit indult gyors körre, de már a célegyenes végén, az első kanyarban korrigálnia kellett egy kicsit. Később megint rontott, de sikerült megfognia és pályán tartania az autót.

  • Továbbra is Hamilton vezet, 1.21.260 az ideje, mögötte Grosjean a második leggyorsabb, majd Button és Raikönen a sorrend.

  • A második szektorban eddig a leggyorsabb időt futotta, végül a második helyen ért be.

  • Bruno Senna nem tudta bevenni a célegyenes végén a kanyart, de viszsa tudott jönni a pályára a hiba után.

  • Hamilton, Vettel, Grosjean, Maldonado, Button az első öt sorrendje.

  • Alonso negyedikként, Masa ötödikként futott be, Button harmadiknak esett be, Hamilton pedig tovább faragta saját idejét.

  • Hamilton, Grosjean, Vettel, Button, Raikkönen, Alonso, Massa, Maldonado, Senna, Hulkenberg az első tíz végeredménye.

  • cikkünk a témában:

    McLarenes csetet olvashat élőben

    A McLaren-team csetel, ami élőben kimegy a netre a futamok alatt. Bán Csaba fordítja magyarra

  • Lewis Hamilton, Romain Grosjean és Sebastian Vettel végzett az első három helyen az időmérőn, a francia életében először indulhat az első sorból. Érthető, hogy ő mosolygott a legtöbbet a sajtótájékoztatón, ami közvetlenül az edzés vége után kezdődött. Még hosszúnak mondható válaszokat is adott, ellenben a két sztárral, akik egyrészt - Grosjeannal együtt persze - nagyon kimerültnek tűntek, másrészt szétizzadták magukat az előző másfél órában. Hamilton és Grosjean már letűrt overallal érkezett, Vettel odabent vetkőzött neki. A mclarenes és a lotusos perceken át törölköztek.

    meló1

    Hamilton arról szólt keveset, hogy végre beértek a fejlesztéseik, és hogy milyen csodálatos a magyar közönség, Vettelnek megint el kellett mondania, hogy a motorkorlátozás nem befolyásolja őket, Grosjeant Senna hagyatékáról és a második esélyekről kérdezték: ha vasárnap nyer, ő győz először Lotusszal Ayrton Senna után, ráadásul úgy, hogy őt a Renault 2009-ben hét futam után kirúgta, és két év kihagyással sikerült visszatérnie az F1-be. Előbbire nagyon büszke lenne, és nem jelent neki extra nyomást, utóbbira az is, és örül, hogy sikerülhetett visszakapaszkodnia az F1-be.

    meló2
  • Enyhe csalózás lehetősége merült föl a Hungaroringen szombat délután, amikor kiderült, hogy Kanadában a FIA utasította a Red Bullt, hogy változtassa meg az első felfüggesztés állíthatósági mechanizmusát. Az Autosport úgy értesült, a kocsiban szerszám nélkül, kézzel lehetett állítani a hasmagasságot, vagyis minden feltűnés nélkül hozzányúlhattak az időmérő és a futam közötti tiltott periódusban - a parc fermé idején.

    "Lehetett állítani kézzel vagy szerszámmal, a FIA a szerszámot preferálja, és mi soha nem is állítottunk a hasmagasságon a parc fermében, ez nem is kérdés. Sok alkatrészt lehet kézzel is állítani, de inkább szerszámot használunk. A felfüggesztésen sosem módosítottunk a parc fermében, soha. Kanadában is ilyen volt a kocsi és a többi versenyen is, ám sose nyúltunk hozzá" - nyilatkozta az újságnak Chris Horner RBR-csapatfőnök.

    A FIA épp azért kéri a szerszámot, hogy feltűnés nélkül képtelenség legyen ügyeskedni a gépekkel.

    A Red Bullnak idén sorozatban ez a negyedik kis ügye, amikor arra kényszerítik, változtasson a kocsiján: Monaco után a lyukas fenéklemezt, Kanadában a spéci kerékagyat, ezen a héten a motorelektronikai beállításait kellett módosítania.

    A Hungaroringen szombat este annyit lehetett látni, hogy hat körül Bernie Ecclestone az RBR-nél járt, és vendégek között, de négyszemközt beszélgetett Chris Hornerrel. Nem tudni, miről volt szó.

Rovatok