Sir Stirling Moss szerint a nők fizikálisan ugyan készen állnak, de mentálisan soha nem lesznek elég jók.
„Azt gondolom, az erő megvan bennük, de nem vagyok biztos benne, hogy a mentális képesség is ahhoz, hogy keményen, kerék a kerék ellen versenyezzenek - nyilatkozta a 83 éves Moss a női versenyzőkről a BBC-nek. - Az ilyen szituációkban mutatkozna meg, hogy nincs meg bennük a kellő rátermettség. Az életveszéllyel és az ebből adódó mentális stresszel, ami győzelmi kényszerben éri az embert, nem tudnának megbírkózni."
Susie Wolff, a Williams tesztpilótanője nem ért egyet Moss-szal, kiakadt, azt mondta, "hallani sem akar Moss véleményéről".
A korábbi 16-szoros futamgyőztes szerint a háromról másfél órásra rövidült futamok fizikai megterhelését kibírnák a nők, a fokozott koncentrációt már nem.
Wolff szerint Moss idejében valóban az életüket kockáztatták a pilóták, mára viszont technológiailag sokkal fejlettebb és sokkal biztonságosabb is lett az F1. "Mossnak hihetetlen, hogy egy nő F1-autót vezessen, ezt meg is értem, mert az ő idejében abban a pillanatban, hogy beültek a kocsiba, az életüket kockáztatták. Manapság viszont sokkal fejlettebb a technológia, minden sokkal biztonságosabb" - kontrázott Susie Wolff.
Moss nézetét részben osztja Bernie Ecclestone, részben nem: "Nem tudom, miért ne versenyezhetne nő a férfiakkal. Az viszont igaz, hogy egyhamar nem lesz nő a rajtrácson. Erre csak egy kisebb csapatnál lenne esélye, komoly szponzorral a háta mögött."
A 30 éves Wolff már második éve tesztel a Williamsnél, bízva abban, hogy éles helyzetben is megmutathatja, mit tud, de egyelőre még nem ő az istálló hivatalos tartalékversenyzője.
Stirling Moss, akit a legjobb nem világbajnoknak tartanak, egy anekdotát is megosztott az ő idejében versenyző Maria Teresa de Filippisről: „Bár ellenünk versenyzett, de sosem felejtett el a visszapillantóba nézni, hogy el tudjon minket engedni, amikor leköröztük. Mindig, amikor elmentem mellette, csókot dobtam neki.”
Eddig mindössze öt nő próbálkozott a Forma-1-ben, közülük csupán egy, Lella Lombardi jutott el a pontszerzésig. Utoljára, 1992-ben Giovanna Amati kapott lehetőséget a Brabhamnél, de a rajtrácsra végül nem állhatott fel. Háromszor próbálkozott bekerülni a futamra, de nem futotta meg a szintidőt.