Feloldják a tesztkorlátozást, változik a gumiszabály, hogy mielőbb megoldják a gumiválságot. Kedden viszont így is tényleg veszélybe kerülhet a hétvégi Német Nagydíj.
A FIA hétfő estig nem erősítette meg a Daily Mail és az Autosport értesüléseit a két extra gumitesztről - a szerdai válságülésen megtörténhet -, kiadott viszont egy közleményt az elnök Jean Todt szavaival: engedélyezik a versenypilóták részvételét a július 17-19. közötti, silverstone-i fiatalpilóta-teszten, illetve mielőbb módosítanak a gumikra vonatkozó előírásokon.
Eszerint a továbbiakban nem kell majd az istállók egyhangú beleegyezése ahhoz, hogy változtassanak a gumik összetételén. Azért lényeges ez, mert a Pirelli május végén meg akarta erősíteni a gumikat, ám a Ferrari, a Lotus és a Force India nem járult hozzá, attól tartva, hogy a nekik kedvező abroncsokat átalakítják.
A FIA azt is közölte, hogy a Pirellitől, ami kedden hozhatja nyilvánosságra a silverstone-i kutatásai eredményét, vagyis a defektek okát, garanciát kérnek, hogy a hétvégi Német GP-n a hiba nem jön elő újra. Amennyiben ezt nem tudja biztosítani a cég, valóban komolyan veszélybe kerül a futam.
A Brit GP-n vasárnap négy autó kereke robbant szét, a versenyt majdnem leállították. A Pirelli-gumi veszélyes, a csapatok a tavalyi abroncsokat akarják visszahozatni, amik biztonságosak voltak. Ha ez nem jön össze, vagy az olasz gyár nem tudja száz százalékig garantálni, hogy a Nürburgringen nem lesz defekt gumihiba miatt, bojkottálhatják a versenyt. Akár a teljes mezőny is, de több élcsapat mindenképp.
A Brit GP-n defektet kapott a McLaren, a Mercedes, a Ferrari és a Toro Rosso egyik kocsija, és a világbajnok, RBR-es Vettelnél sem sokon múlt, hogy nem szállt el a gumi - vagyis az összes sztárcsapat küzködik a gondokkal.