Index Vakbarát Hírportál

A Mercedes kitalált valamit

2013. augusztus 8., csütörtök 13:39 | aznap frissítve

Váratlanul Lewis Hamilton és a Mercedes győzött a Hungaroringen, mindenki arra gyanakodott, a Mercinek fekszenek az új Pirelli gumik, amiket a cég a Magyar Nagydíjon vetett be először. Maga az istálló tanácstalan volt, emiatt győzött-e.

"Kétségtelen, hogy valakit segít, valakit kevésbé, de még fogalmam sincs, hogy ez a gumi jobban bejön-e nekünk, mint bárki másnak. Változtathatott az erőviszonyokon, mert az eddig fenomenálisan teljesítők szenvedtek kissé, de biztos vagyok benne, hogy magukra találnak. Épphogy elkezdtünk képbe kerülni az eredeti gumikkal, amikor újra módosítanunk kellett. A közepébe találtunk, de ez nem jelenti azt, hogy Spában is sikerül. Folyamatosan fel kell építened a tudásod, hogy megfelelően használhasd a gumikat" - nyilatkozott óvatosan Ross Brawn csapatfőnök.

A Pirelli-sportigazgató Paul Hembery viszont állítja, nem az ő termékük kedvezett a Mercedesnek, hanem a csapat jött rá valamire, amivel a maga hasznára tudta fordítani a gumikat.

"Ez valami, ami tőlük jött. Néztük a versenyt, vártuk, hogy bizonyos szakaszban probléma lesz (a gumi), de nem lett. Meglepődtünk. Iszonyú meleg volt, mindenki szenvedett. Mindenkinek ugyanolyan meleg volt, nem a gumitól függött a siker - magyarázta az Autosportnak a szakember. - A lényeg a gumit érő hő kezelése. Bármit csinálhatunk a gumival, az azt érő hővel mi nem tudunk mitkezdeni."

Az egyik feltételezés szerint a lágyabb konstrukciójú első gumik segítettek a Mercedesnek, amik így nagyobb erőt nyelnek el a kocsi elején, és ez tehermentesíti a hátsó kerekeket, amik így kevésbé kopnak. Az autókiegyensúlyozottabb, kevésbé terheli a hátulját.

A Merci rengeteget szenvedett az év elején hosszú távon, bár egy körön a leggyorsabb volt, és 10 futamon hétszer a pole pozícióból indult. Mindössze hármat sikerült viszont győzelemre váltania a Pirelli-kopás miatt.

Ross Brawn elmondta, sötétben tapogatóztak, ennek ellenére sikerült beletalálniuk Magyarországon.

"A Nürburgring sokat segített összerakni a puzzle-t, ott a futam utáni elemzésünkben rájöttünk pár dologra. A Hungaroringre ismét változtak a gumik, és megpróbáltunk más tényezőkre fókuszálni, hogy a hosszabb etapokon is eredményesek legyünk. De a versenyig nem tudtuk, hogy ez mire lesz elég. Nem volt az a háromnapnyi tapasztalatunk sem, mint a többieknek, ezért voltunk bizonytalanok az egész hétvégén át" - utalt arra a gumitesztre, amelyről őket kizárták májusi, titkos Pirelli-tesztjük miatt, és ahol a többiek kipróbálhatták a Mogyoródon látott abroncsokat. Ezek a tavalyi felépítésűek, ám az idei gumikeverékekkel szereltek.

Hamilton sikere után remek hangulatban mentek a nyári szünetre, amelyről még erősebben térhetnek vissza, ugyanis Belgiumra új fejlesztéseket kap a Mercedes.

"Jó passzban van a csapat, ráadásul én tudom, hogy milyen alkatrészek érkeznek. A technikai újításokkal elég jól beletaláltunk idén, amit a pályára hoztunk, az általában működött is. Olyan dolgok jönnek a gyárból, amik biztosítják, hogy az év második felében is kitartson a formánk. Az utóbbi öt futammal már elégedett vagyok. Elkezdtünk összeállni, elkezdtünk erősödni. Az utóbbi ötből hármat nyertünk, és a pole pozíciókat eredményekre váltottuk. Még nem vagyunk tökéletesek, az még messze van, de valami beindult, amivel erős második félévet produkálhatunk" - bizakodott Brawn.

A világbajnokságban negyedik Hamilton 48 ponttal, szűk kétfutamnyival van az első Sebastian Vettel mögött, viszont a második Kimi Raikkönentől mindössze 10 ponttal van lemaradva. 9 GP van még hátra, bármi megtörténhet - Vettel közel ennyivel volt Alonso mögött ilyenkor egy éve, és a végén világbajnok lett.

Rovatok