Index Vakbarát Hírportál

Mennyire sajgott Fernando Alonso háta? És mennyire nem Kimi Raikkönené?

2013. november 5., kedd 12:57

28G-vel, vagyis a gravitációs erő 28-szorosával csapódott az aszfaltnak Fernando Alonso Ferrarija, amikor az Abu-dzabi GP-n előzte Jean-Eric Vergne Toro Rossóját. A spanyol lement a pályáról, ráfutott a kerékvetőre, ami megdobta. Az előzésből kisebb balhé lett, az ugratás úgy 3 másodpercnél látható:

F1 2013 Abu Dhabi Gp Alonso passes Vergne

"Fáj egy kicsit a hátam, mert nagy becsapódás volt" - mondta Alonso a futam után, bár a SkySportsnak adott - kimerült, de jó hangulatú - interjújában nem beszélt erről.

Sky Sports F1 2013 17 Abu Dhabi GP Post Race Alonso It was a good race

Az F1-autókba szenzor van építve, ami 18G-s csattanás fölött jelez, és a pilótának ezután kötelező orvossal megnézetnie magát, rendben van-e. A Ferrari is bejelzett, Alonsót elvitték egy rövid, ám annál komolyabb rutinvizsgálatra, ami negatív eredménnyel zárult. Az istálló posztolt is egy meglehetősen ijesztő képet arról, amint Alonsót egy gép alá teszik.

A kórházból azonnal kiengedték, azt mondták, nincs veszélyben indulása a két hét múlva kezdődő amerikai futamon. Úgy tűnt, már annyira jól érezte magát, hogy a hoteljéből egy meglehetősen nagy hátizsákkal távozott:

Másnap reggel Alonso ezt twittelte: "Az éjszaka szó-szó volt. További vizsgálatok kellenek, megpróbálok 100 százalékos lenni, amilyen gyorsan csak lehet".

Vagyis, úgy tűnik, a hátizsák elhamarkodott volt, és a hátfájás még nem múlt el.

Hétfőn derült ki az is, hogy Kimi Raikkönen még szombaton ugyanilyen, és hasonló erősségű becsapódást szenvedett, amikor szintén ráment az egyik kerékvetőre, ami nagyon megdobta a Lotust. Eric Boullier árulta el, hogy ott 21G-s erőhatás érte a finnt, és ott is jelzett a rendszer - ám Raikkönen nem ment kivizsgálásra. Neki nem fájdult meg az amúgy rossz háta, amivel sok-sok korábbi baleset miatt mintegy 10 éve bajlódik, és pár hete újra elő is jöttek a fájdalmak.

Boullier azért elevenítette fel a két nappal korábban történteket, mert még mindig nem érti, versenyzőjét miért büntették, zárták ki az időmérőről, és indulhatott csak az utolsó helyről - a Lotus fenéklemeze szerinte egyértelműen a nagy koppanásnál sérült meg annyira, hogy a kocsi megbukott a technikai ellenőrzésen.

"Van róla videó és az adatok is ezt támasztják alá. 21G-t kapott a kocsi, minden szenzor leállt, a gép alja megsemmisült" - mondta az Autosportnak.

Lehetséges, hogy ez volt az a koppanás, de nem biztos:

Kimi Raikkonen Slow Motion - F1 Abu Dhabi GP 2013 (HD)

Raikkönen másnap rendben elindult a futamon, ám csak a második kanyarig jutott, egy szerencsétlen koccanás miatt fel kellett adnia.

Rovatok