A Red Bull legbiztatóbb tesztnapja idén az eddigi hatból. Hetedik a bajnok, jó 3,5 másodperccel Alonso mögött.
Kevin Magnussen 1,5 másodperccel mindenki előtt. Vettel 60 körnél, csak még lassan. Ferrari rendben, akadozik a Mercedes.
A második nap élet-halál volt a Red Bullnak, ha most sem sikerült volna előrelépniük a napi 10 körről, mehettek volna haza. De sikerült: Vettel majdnem 60 kört ment, és ugyan 5 másodperccel maradt el a legjobbaktól, ez egyelőre másodlagos nekik, a lényeg, hogy kilométert tettek az autóba és a motorba.
Le vannak maradva pont annyival, amennyi az első teszt volt, 4 nappal meg még egy kicsivel, most csinálják azt, amit a többiek Jerezben a második napon. (Ahhoz képest még nem is rossz ez a körmennyiség: a Lotusnak valóban ez volt a második tesztnapja, talán ehhez lehetne hasonlítani a Red Bull helyzetét is, 18 kör az 59 ellen.)
A Renault összesen mintegy 200 köre is azt mutatja, a franciák megoldhatták nagyon sok korábbi problémájukat, ezzel segítették a Red Bullt, a Toro Rossót, a Caterhamet és a még nagyon kezdő Lotust.
Az ellenfelekhez képest viszont rossz: a McLaren délelőtt kisebb gondban volt, ám az utolsó 75 percben Magnussen 1,5 másodpercet vert a teljes mezőnyre, és autózott majdnem 40 kört.
Ideje, az 1:34.910 magasan a két nap legjobbja, és már csak 2,6 másodperccel rosszabb Nico Rosberg tavalyi, bahreini pole pozíciójánál. Vettel leggyorsabb versenykörét pedig két másodperccel veri.
Legközelebbi üldözője, Nico Hülkenberg 1,5, Fernando Alonso pedig 1,6 mp-cel maradt le a dántól. Ők is nagyon jól és sokat futottak, persze, de a McLaren teljesítménye - egyelőre - káprázatosnak tűnik, és a megbízhatósága sem rossz. Jobban dicsérni azért nem lehet, mert a határokat még nem ismerjük, nem tudjuk, maximumán vagy annak hanyad részén pörgött a Mercedes-motor, mennyi benzinnel ment a kocsi. Annyi biztosnak tűnik, hogy Magnussen a leggyorsabb, szuperlágy gumikat használta.
Rosberg negyedik lett a gyári Mercedesszel, két mp hátránnyal, ez volt az istálló első nem túl jó tesztnapja: a kocsi kétszer is leállt. Ha az egyik talán üzemanyagteszt is volt, a másik szinte biztosan műszaki hiba.
1. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1m34.910s 46 kör
2. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes 1m36.445s +1.535s 59Bottas (Williams) 116 kör
Alonso (Ferrari) 97
Rosberg (Mercedes) 85
Kobayashi (Caterham) 66
Hulkenberg (Force India) 59
Vettel (Red Bull) 59
Vergne (Toro Rosso) 58
Gutierrez (Sauber) 55
Magnussen (McLaren) 46
Grosjean (Lotus) 18
Chilton (Marussia) 17
1 Magnussen McLaren 1m34.910s
2 Hulkenberg Force India 1m36.445s +1.535
3 Alonso Ferrari 1m36.516s +1.606
4 Rosberg Mercedes 1m36.965s +2.055
5 Bottas Williams 1m37.328s +2.418
6 Kobayashi Caterham 1m39.855s +4.945
7 Vettel Red Bull 1m40.340s +5.430
8 Vergne Toro Rosso 1m40.609s +5.699
9 Gutierrez Sauber 1m40.717s +5.807
10 Grosjean Lotus 1m41.670s +6.760
11 Chilton Marussia 1m42.511s +7.601
Épp csak kijött a depóból, új kört nem kezdhetett, de azért a nem teljes körének a végét megnyomta. Ha ezt számítanánk a leggyorsabb teljes körénél a valós utolsó szektorideje helyett, még jobb összidőt kapnánk. Így is ő az egyetlen nem hogy 1:35, de 1:36 alatt is.
Magnussen, Alonso, Rosberg, Bottas, Kobajasi, Vettel, Vergne.
1:36.516-ra javított, de maradt harmadik, ráment Hülkenbergre, és közelebb jött Magnussenhez.
Most is pályán van, 50 körül fogja befejezni, az utolsó 75 percet nyomta meg.
De azonnal vissza is ment a pályára a depóból.
A bajnok a hajrára újra a pályán. Hátha megpróbálja ő is kihozni a maximumot a Red Bullból.
A Ferrari visszalassított, és bement a boxba. Még 20 perce lenne javítani.
Egyelőre harmadik emberként bejött 1:37 alá - 1:36.932 -, és gyorsulni látszik a Ferrari.
1 Magnussen McLaren 1m34.910s
2 Hulkenberg Force India 1m36.445s +1.535
3 Rosberg Mercedes 1m36.965s +2.055
4 Bottas Williams 1m37.635s +2.725
5 Alonso Ferrari 1m37.700s +2.790
6 Vettel Red Bull 1m40.340s +5.430
7 Vergne Toro Rosso 1m40.609s +5.699
8 Gutierrez Sauber 1m40.717s +5.807
9 Grosjean Lotus 1m41.670s +6.760
10 Chilton Marussia 1m42.511s +7.601
11 Kobayashi Caterham 1m42.776s +7.866
Ez volt itt bő egy éve Nico Rosberg pole pozíciós ideje. Ez Magnussené: 1:34.910.
2,5 másodpercre a tavalyi bahreini pole pozíciótól, 1,5 másodperccel Hülkenberg előtt.
Egészen fantasztikus: 1:35.489. Mondanánk, hogy űridő az újonc mclarenestől, de nem tudjuk, hol lesz a határ. Annyi biztos, hogy egy másodpercet vert Hülkenbergre.
Egymás után többször is, ez egészen meggyőző volt a Force Indiától. Most fejezte be az etapot, visszatért a depóba.
3.-nak jött fel: 1:37.078.
Magnussen 11 kört kapart eddig össze ma. De van még 75 perce javítani.
Vettel tavalyi futamleggyorsabbköre alá ment, ez az 1:36.4 további javítás.
De a héten eddig csak kettejüknek sikerült ez, a Merci ideje 1:36.965, ami nem jobb Hülkenberg szerdai legjobbjánál.
1:36.445 az új heti rekordidő, de Rosberg is 1:37 alá ment.
Kiemelkedően ez az RBR eddigi legjobb napja, pontosabban az első jó napja eddig a hat tesztnapból.
Hülkenberg máris odakint.
Vessünk egy pillantást a napi körszámra: BOT (69) ALO (71) VER (57) GUT (55) ROS (46) VET (42) KOB (39) HUL (36) MAG (11) GRO (18) CHI (14).
Szépen kúszik fel a hőmérséklet, de tovább valószínűleg nem fog, Bahreinben mindjárt fél 4.
Mindjárt jön a zöld.
A sauberes Gutierrez lesz a bűnös. Illetve a kocsija.
Bottas, Alonso, Vergne, Gutierrez, Kobajasi köröz.
211 a vége most már, bár ez szinte semmi.
1:37.215, de szerdai idejéhez még gyúrnia kell. Mercedes az első három helyen, utánuk Alonso Ferrarija.