Index Vakbarát Hírportál

Hogy hogy nem kellett itt a biztonsági kocsi?

2014. július 21., hétfő 14:15

Adrian Sutil Sauberje az utolsó kanyarban pördült meg a vasárnapi Német GP 50. körében, a gép újraindulás után lefulladt, és a pályán maradt. Nem volt ugyan a versenyíven, de nagyon szerencsétlen helyen állt le, úgy tűnt, 17 körrel a vége előtt újra jön a biztonsági kocsi, mint az első körben, Felipe Massa borulásánál.

Mégsem ez történt, két körön át konkrétan semmi, a sárga zászlón kívül semmilyen intézkedés nem volt. Aztán az 52. körben, ráadásul a pálya autótól távolabbi oldaláról átfutott három-négy pályamunkás, és kitolta a Saubert a boxutca falához.

"Nagyon aggódtam a pályabírókért, tényleg nagyon. Komoly sebességgel kanyarodunk ott, és közben ott állnak a pályán, amint elhajtunk. Igen régóta ez volt a legneccesebb helyzet. Ijesztő volt, hál' isten senki nem sérült meg" - nyilatkozta Lewis Hamilton.

Az angol a biztonsági periódussal akár a győzelemre is esélyt kaphatott volna, csapattársa, Nico Rosberg állt az élen hazai futamán, és nagy előnye elolvadt volna. Valtteri Bottas volt a második, Hamilton a harmadik, így is futottak be.

Hamiltonhoz csatlakozott Alonso, és kiemelte, nekik a stratégiájuk miatt nem feltétlenül jött volna jól, de mindenképp számított a biztonsági fázisra a körülményeket látva.

"Reméltük, hogy jön a biztonsági autó, nem miattunk, mert 17 kör a szuperlágy gumin még sok lett volna, hanem, objektíven és őszintén, ez normál biztonsági kocsis szituáció volt. Néha egy pályán maradt szárnydarab miatt beküldik, most meg egy egész versenyautó ragadt ott, és nem jött. Meglepett a döntés, ezek szerint úgy érezték, mindez nem volt kockázatos, és biztonságosan távolították el a gépet. Remélem, így történt, bár ezt nem láttam" - idézte az Autosport a spanyolt, aki ötödik lett.

Végül minden baj nélkül megoldódott, de a pályán átrohanó emberek látványa mindenképpen szokatlan.

Rovatok