Index Vakbarát Hírportál

Áll a bál a Mercedesnél

2014. augusztus 24., vasárnap 17:12

Bár Lewis Hamilton remekül rajtolt a Belga Nagydíjon a második helyről, lényegében az első métereken megelőzte csapattársát, Nico Rosberget, sokáig nem tarthatta az első helyet, miután a német első szárnya a második körben defektet okozott Hamilton bal hátsó kerekén.

Rosberg előzni próbált, de annak ellenére volt túl agresszív, hogy Hamilton jogosan védte pozícióját, hiszen végig ő volt előrébb az előzési kísérlet közben. Miután Rosberg első szárnya érintette a gumit, a defekt miatt azonnal visszaesett az angol, és mire visszaért a boxutcába, hogy kereket cseréljen, már a 19. helyre csúszott hátra.

Hamilton-Rosberg baleset

Érhető módon Hamilton borzasztóan ideges volt a futam után. „Nem is értettem, hogy mi történt, csak egy ütést éreztem a kocsi hátulján. Hagytam neki elég helyet, nem tudom megérteni, hogy mi volt ez. Elég nehéz évünk van, és nem csak az én oldalamról beszélek, hanem az egész csapatról, az ilyen esetek pedig nem sokat segítenek az istállónak. Simán miénk lehetett volna az első két hely, kettős győzelemmel végezhettünk volna.”

Az angol végül öt körrel a vége előtt adta fel a versenyt, de a rádióban folyamatosan azt kérdezgette, hogy nem állhatna-e ki, hogy spóroljon a motorral. „Nem arról volt szó, hogy fel akartam adni, egyszerűen 40-50 pontnyi leszorítóerőt vesztettem. Nem tudtam semmit csinálni, a kocsi háta össze-vissza mozgott. Romain Grosjeant sem tudtam utolérni, Adrian Sutil meg simán leszakított. A Hungaroringen kiégett egy motorom, már így is eggyel kevesebbem van, mint Nicónak” – indokolta, hogy miért akart annyira spórolni.

A csapat részéről Toto Wolff és Niki Lauda is meglepő nyíltsággal beszélt az esetről a verseny után. Utóbbi egyértelműen Rosberget tette felelőssé, hiszen Hamilton volt végig elöl, és azt sem teljesen értette, hogy mi szükség volt erre a második körben, amikor még az egész verseny ott volt.

Wolff egy picivel tovább ment, ő teljes mértékben elfogadhatatlannak nevezte Rosberg manőverét. „Nem szabad ész nélkül előzésbe menni a második körben a csapattársad ellen, főleg úgy nem, hogy közben mindkét kocsiban komoly kárt okozol. A második kör egy hosszú versenyen, két csapattárs egymás ellen, ez elfogadhatatlan. Ez döntő pillanat lehet a kettejük között zajló versenyben. Lewis érthető módon csalódott, de semmit nem tudunk neki mondani, amitől jobb lenne.”

Rosberg nem volt ennyire zaklatott a második helye után, de ez a 29 pontosra nőtt előnyének is betudható. „Biztos vagyok benne, hogy nem lesz gond a csapatnál. Mindig is heves lesz a csata, ez eddig is világos volt, mint ahogy az is, hogy adódhatnak ilyen pillanatok. A Magyar Nagydíj után mindent megbeszéltünk, most is ezt fogjuk tenni, aztán továbblépünk.” Amikor Wolff és Lauda mondatairól kérdezték, csak annyit felelt, hogy ő maga még nem hallotta tőlük ezt, de tiszteletben tartja a véleményüket. „Tudtam, hogy gyorsabb vagyok, úgyhogy megpróbáltam. Belül nem fértem el, így kívülre mentem” – zárta rövidre az eset elemzését a német.

UPDATE: Később Lewis Hamilton úgy nyilatkozott, a Mercedes csapatgyűlésén Rosberg elismerte, szándékosan ment neki. Aztán ezt a Mercedes-főnökök is megerősítették.

Rovatok