Nemcsak a szakírókat, de még az F1-csapatokat is meglepte az FIA szerdai bejelentése, miszerint jövőre 21 futammal terveznek, köztük egy dél-koreaival is. Persze emiatt egyből elindult a racionális számolgatás, amiből lényegében csak az hozható ki, hogy
Magába az előzetes versenynaptárba is csak egy kis csillaggal került be, jelezve, hogy még nincs minden leegyeztetve a szervezőkkel, így az sem derült ki, hogy a Mokpo versenypályán rendeznék-e, vagy a már egy ideje emlegetett szöuli utcai futam valósulna-e meg.
Az előbbit egyetlen csapat sem kedveli, vagyis biztos nem élvezne túl nagy támogatást, ha oda vinné az F1 a váratlanul bepréselt versenyt, míg az utcai futamra a papírmunka miatt nincs sok esély. Egy ilyen futamhoz rengeteg engedély kell, a koreai bürokrácia pedig nem a gyorsaságáról híres, ráadásul még semmi sem áll a kiszolgálólétesítményekből, így egyetlen olyan épület sem, amit használhatnának a versenyfelügyelőség és csapatok.
Az eddigi tapasztalatok alapján egy ilyen, a boxutcához tartozó részleg felhúzása nagyjából egy év. Az olyan változtatásokat, mint a kerítések, a lelátók, pedig már februárban el kellene kezdeni megépíteni. Vagyis a májusi időpont több, mint gyanús.
Mint ahogy a május 3-i dátum is. Ez ugyanis mindössze egy héttel van a barcelonai Spanyol Nagydíj előtt, már pedig ennyi idő alatt képtelenség logisztikailag megszervezni a költözést, hiszen 9600 km-ről beszélünk még légvonalban is.
Ha megnézzük a 2014-es naptárat, jól látható, hogy a nagyobb távolságok között mindig bő kihagyással dolgozott az F1, nem véletlenül. Sanghajból három hét alatt mentek át Barcelonába, a kanadai futam előtt és után is két héttel volt csak verseny, ahogy Monzából is két hét alatt mentek át a csapatok Szingapúrba. Egyedül a Szuzuka-Szocsi egy hetes út hasonlítható a jövőre tervezetthez, de az is csak 7900 km volt.
A BBC belsős információi szerint nagyon egyszerű a megfejtés, sőt igazából minden kérdésre ugyanaz a válasz: mindössze annyi, hogy Korea szerepel a naptárban. A 2015-re elfogadott szabálykönyvben ugyanis úgy fogalmaznak (egészen pontosan a 28.4-es cikkelyben), hogy ha az eredetileg tervezett hivatalos versenynaptárban 20 futam szerepel, akkor minden versenyző csak négy motort használhat büntetlenül az idény során, ám ha a versenyek száma 20 fölé megy, már ötöt.
És ez akkor is így marad, ha menet közben – bármennyi – versenyt törölnek az előzetes tervből, és jelenleg úgy fest, hogy Dél-Koreával eredetileg terveznek. Ez pedig fontos engedmény lehet a csapatoknak, hiszen az energiavisszanyerő-rendszerekkel megbonyolított turbómotorok nem biztos, hogy kibírnak átlagban öt versenyt, és az a plusz egy is nagyon sokat jelenhet az idény során – főleg, hogy idén 19 versenyre volt 5 erőforrásuk. Ehhez viszont még a március 15-i Ausztrál Nagydíj idején szerepelnie kell a koreai futamnak a naptárban.
A váratlan bejelentés pedig még a helyeiket is meglepte. A koreai szervezőbizottság egyik tagja úgy nyilatkozott a francia AFP hírügynökségnek, hogy a szerdai bejelentés előtt senki nem szólt nekik arról, hogy készülniük kellene bármire is.
„Az FIA csak bejelentette, holott mi már korábban is jeleztük az aggályainkat a 2015-ös rendezés kapcsán.”