Attól tart a Red Bull Racing, hogy az idén 19-ből 16 futamot nyerő, természetesen mindkét vb-t simán behúzó Mercedes fölénye jövőre nem hogy csökkenne, nőni fog. A németek ugyanis alapból jobb koncepcióval rakták össze turbómotorjukat, ráadásul ragaszkodnak hozzá, hogy jövőre se lehessen azokhoz hozzányúlni február vége után, vagyis a szezon közbeni fejlesztés kizártnak tűnik, csakúgy, mint idén.
Chris Horner RBR-főnök máris kongatja a vészharangot. "Nem írjuk le a következő évet, ez biztos, de nagy lemaradásunk van. És abból, amit hallani, hogy a Mercedes további erőfölénybe kerül, masszív feladat lesz csökkenteni a hátrányt. A Renault előre tud lépni, de valószínűtlen, hogy a Merci idei motorjának a szintjét elérje. Közelebb tudunk kerülni hozzájuk, ám a Mercedes sem áll meg. Nagyon nehéz ez, ha február végén be kell fagyasztanunk a fejlesztést. Ha hiszünk a számoknak, amikről hallani, az előnyük nőhet ahelyett, hogy csökkenne" - nyilatkozta a csapatfőnök az Autosportnak.
Az újság szerint Horner arra gondol, hogy a turbót kiegészítő két E-visszanyerőrendszer erősítésére mennek rá a németek, és újabb 70 lóerőt fognak kipréselni a motoregységből.
"Meglehetősen depresszív, ha tényleg a helyzet" - kommentálta ezt Horner.
A Ferrari találhatott egy kiskaput arra, hogy a fejlesztést ne kelljen leállítani február 28-án, de kétséges, hogy ezt keresztül tudják vinni. A legijesztőbb, hogy ha még sikerül is, az is inkább csak azt jelentené, hogy a Mercik 2014-es szintjére tudnak felzárkózni.
A Red Bull három futamot nyert idén Daniel Ricciardóval. Az elsőnél a Mercedesek gyengélkedtek egy technikai probléma miatt, a másodiknál, a Hungaroringen Hamilton a depóból indult, Nico Rosberget viszont fair csatában verte Ricciardo a bajnokság egyik leglassabb pályáján, ahol az erő kevésbé számít. A harmadiknál, Spában elméletileg esélyük sem lett volna, de a két Mercedes ütközött, Hamilton kiesett, Rosberget pedig újra le tudta győzni az ausztrál.