Az utolsó utáni lehetséges pillanatig elhúzza a Red Bull a 2015-ös kocsi fejlesztését, így rohamtempóban kell legyártaniuk és összerakniuk az első RB11-est a vasárnap kezdődő jerezi tesztre, árulta el a csapatfőnök Christian Horner egy PR-eseményen.
Az RBR Milton Keynes-i központjában tartott beszélgetésen elismerte, hogy jelenleg még a szerelőállványon dolgoznak a kocsin, maradt még vele munka bőven. „Egyelőre nem működőképes, most még csak az összeszerelésnél tartunk” – mondta Horner, aki szerint az elmúlt 10 évben soha nem kellett még ilyen rövid idő alatt legyártaniuk az autót. A tervezésre ugyanis a lehető legtöbb időt akarták szánni, így annak az idejét meghosszabbították, míg a gyártási folyamatot igyekeztek lerövidíteni.
Ennek ellenére bízik benne, hogy a 2015-ös előszezonjuk jobb lesz, mint a tavalyi. „Annál rosszabb talán nem is jöhet. Azt hiszem, négy nap alatt talán négy kört sikerült mennünk, a kocsi meg vagy megállt a pálya közepén, vagy kigyulladt.” Ehhez képest idén jobban állnak, a szélcsatornás eredmények is biztatóak. Ami nem meglepő, hiszen utóbbi hat autójuk aerodinamikailag a legjobb volt a mezőnyben, köszönhetően zseniális dizájnerüknek, aki most sem állt le a munkával: az RB11 is szinte teljes mértékben Adrian Newey tervei szerint készült.
Múlt tavasszal Horner bejelentette, hogy Newey elhagyja az F1-részleget, és más projekteken fog dolgozni, de már akkor nehezen hihettük, hogy a Forma-1-be nem fog részletesen belenézni. Így az sem váratlan, hogy vasárnap ő is ott lesz Jerezben, a gép tesztelésének kezdetén. „Kicsit kevesebbet tett hozzá az idei fejlesztésekhez, de ez még mindig az ő kocsija. Nagyjából fele-fele arányban osztja meg az idejét az új dolgok és az F1 között, de Newey idejének a fele is nagyon sokat jelent” – összegzett Horner.