Délben a Mercedes vezette az első kollektív Forma-1-es teszt nyitónapját Jerezben. A sorozat kéthónapos szünet után indult újra, a gyakorláson kettő kivételével az összes csapat ott van: a Force India már előre jelezte, nem megy el Andalúziába, a Lotus-Mercedes pedig nem készült el időre, még úton volt egy kamionban, amikor a többiek már köröztek.
Nico Rosberg a világbajnok autóval fél napon át megközelíthetetlen volt, kora délutánig másfél másodperccel verte a Red Bullt, amit Daniel Ricciardo vezetett. Marcus Ericsson a Sauber-Ferrarival harmadik, Sebastian Vettel a Ferrarival negyedik helyen állt ebédkor.
Délután a Ferrari és a Sauber is ment párkörös etapokat, Vettel ekkor állt az élre, mögéje a sauberes Marcus Ericsson jött fel, és maradt is ott egészen a nap végéig. Rosberget majdnem félmásodperccel verték, de a mercis 157 kört tett meg, egészen elképesztően sokat, mintegy két versenytávnyit, és kétszer annyit, mint a második legtöbbet futó Ericsson és a williamses Bottas.
A McLaren-Honda még nagyon akadozik, Fernando Alonso hátránya 18 másodperc, vagyis gyors kört még nem sikerült futnia az F1-be hat év után visszatérő japán motorszállítónak. Egész nap hatszor fordult a spanyol, ebből egy volt gyorskörös próbálkozás, pocsék eredménnyel.
Két piros zászló volt vasárnap, Ericsson még délelőtt megpördült, a zárás felé pedig az újonc Carlos Sainz Jr. Toro Rosso-Renault-ja parkolt le a pályán.
Nem jó jel, hogy a Renault másik autójával, a Red Bull-lal is gondok voltak, Daniel Ricciardo gépének motorja korán elfüstölt, majd akkumulátorproblémák miatt hagyott ki sok időt. A hátsó fékek túlhevültek a hiba miatt, nem küldhették pályára a kocsit.