Index Vakbarát Hírportál

Újabb tesztnapot nyert Vettel és a Ferrari

2015. február 2., hétfő 12:51

Kettőből kettő, a német vasárnap után hétfőn is a legjobb volt Jerezben. A Mercedesszel gondok akadtak, bemutatkozott a Lotus-Mercedes. A McLaren-Honda továbbra is mintha ott se lenne.

Bizarr autóval ment a Red Bull-Renault a jerezi F1-teszt második napján: Danyiil Kvjat kocsijáról hiányzott első szárny. Az ok a lehető legegyszerűbb: az orosz a bemelegítő körén lefutott a pályáról, és összetörte az istálló egyetlen első légterelőjét.

Ez az egy darab készült el időre, és mivel az első tartalék csak keddre érkezik meg Angliából repülővel, így egész délelőtt hiányos autóval voltak kénytelenek menni. Nem teljes köröket fordult Kvjat, és a középső szektorban, amit egyedüliként teljesített végig a háromból, 16 másodperccel volt lassabb a legjobb, Sebastian Vettel szektoridejénél.

Chris Horner csapatfőnök az Autosportnak elmondta, Kvjat a 2-es és a 3-as kanyar között épp állítgatott valamit a kormányon, lecsúszott az útról, és lekoccolta a gumifalat. Az újságnak van képe az RB11-es kényszerből könnyített változatáról.

Kvjat úgy 10 kört tett meg délelőtt, Lewis Hamilton a Mercedesszel hetvenet. A világbajnok viszont később, 91 kör után problémákba ütközött, amikor víz kezdett szivárogni a Mercedesből, és a depó elején leállt. Betolták a garázsba, és többet ki sem jött.

Vettel az élen tökéletesen teljesített, majdnem egy másodperccel verte a második, sauberes újonc Felipe Nasrt, és majdnem másféllel a harmadik Valtteri Bottast. Utánuk jött Hamilton a negyedik idővel, ahogy egy nappal korábban Nico Rosberg is negyeddiként végzett ugyanazzal a kocsival.

A nap eseménye volt még, hogy megtette első fordulóit a Lotus-Mercedes, ami nem készült el időben, így vasárnapra nem ért le Spanyolországba. Pastor Maldonado vezette a kocsit, öt másodperccel maradt el Vetteltől.

Úgy tűnik, folytatódik a McLaren-Honda lassú rajtja, a nyitónapon Fernando Alonso még 10 körre sem volt képes, most Jenson Button öt körül járt fél nap alatt, majd hatig jutott. És 34 másodperccel volt gyengébb Vettelnél, vagyis a csapat újabb napi munkája is az értékelhetetlen kategória. Visszatérő motorproblémáról twitteltek, a Honda-turbó vadonatúj, egyelőre úgy teljesít, mint a Renault tavaly ilyenkor, azaz sehogy. Keddre állítólag megérkezik az update-elt motor, meglátjuk, mire lesz jó, egyáltalán tényleg megjön-e Jerezbe.

Az eredményekből sok következtetést a hondás tanulságokon kívül nem lehet levonni, a Ferrari egyelőre meglepően jónak tűnik, a Mercedes hozzá képest lassúnak, de Hamiltonék szinte biztosan nem mentek még üres tankkal. A Sauber-Ferrari is jó formát mutat. A Lotus ahhoz képest, hogy az első napja volt, a 41 köre kiváló, még ha hajtásproblémák miatt meg is adta magát, és így fejezte be a napot.

Fél háromtól már amúgy sem lehetett rendesen dolgozni, mert többször is eleredt az eső, így a lerobbanók nem veszítettek sokat.

Folytatás kedden.

Jerez, 2. nap, végeredmény

1    Sebastian Vettel    Ferrari    1m20.984s    -    88 kör
2    Luiz Felipe Nasr    Sauber/Ferrari    1m21.867s    0.883s    89
3    Valtteri Bottas    Williams/Mercedes    1m22.319s    1.335s    61
4    Lewis Hamilton    Mercedes    1m22.490s    1.506s    91
5    Max Verstappen    Toro Rosso/Renault    1m24.167s    3.183s    73
6    Pastor Maldonado    Lotus/Mercedes    1m25.802s    4.818s    41
7    Jenson Button    McLaren/Honda    1m54.655s    33.671s    6
8    Daniil Kvyat    Red Bull/Renault    -    -    18

Rovatok