Vasárnap Jerezben elkezdődött a Forma-1-es előidény, aminek első tesztnapján ugyan nem a Mercedes volt a leggyorsabb, de az tette meg a legtöbb kört: 157-et, 84-gyel többet, mint a következő.
Egészen félelmetes szám ez, pláne az első napon, valószínűleg minden idők leghosszabb bemutatkozó napját hozta össze Nico Rosberg a W06-os kocsival. Igazán gyors kört nem is próbált menni, az autó bejáratása volt a cél, ami a tökéletesnél is jobban sikerült.
A német igyekezett is visszafogott maradni: "Csak azt tudom mondani, jó megérzéseim vannak. Számok még nem mutatják ezt, egyszerűen egy érzés. Megbízható a kocsi, nem volt vele probléma, az egyensúlya is nagyjából rendben van. Természetesen nem tökéletes, van még mit javítani rajta".
Pilótájánál sokkal lelkesebb volt főnöke, Toto Wolff. "Lebuktunk, Le Mans-ra készülünk, megbízhatóságot tesztelünk - ugratta az Autosport újságíróját. - De nem, nem akarok arrogáns vagy túl magabiztos lenni, szerénynek kell maradnunk. Igazán jól kezdtünk, a legjobb első nap a megtett táv és a megbízhatóság szempontjából. Nem feszegettük a kocsi határait. Nico is azt mondja, az egyik legjobb nyitónap, amire emlékszik."
Hétfőn a világbajnok kapta meg az autót, és Lewis Hamilton fél tizenegyre már hét tizeddel meg is javította Rosberg vasárnapi idejét. Nem ő a leggyorsabb viszont, mert Sebastian Vettel a Ferrarival saját első napi csúcsánál majdnem nyolc tizedmásodperccel jobbat futott: 1:21.884 volt a topidő, majd a négyszeres bajnok 1:20.984-re szorította le azt. Délután ötig ez még bőven változhat.