Csütörtökön egyeztetett a Forma-1-es Stratégiai Csoport a sport jövőjéről, többek között a Marussia kísérletéről, hogy tavalyi autójával térhessen vissza idénre a világbajnokságba.
A csapat a múlt szezon utolsó futamait kihagyta, csődbiztos fennhatósága alá került, úgy tűnt, megszűnik, ám múlt héten egy befektető kifizette az idei nevezési díjat, és elhatározta, benntartja a sorozatban az istállót.
Terve az volt, hogy a csapat tavalyi autóival indul, amire múlt ősszel még hajlottak volnak az ellenfelek is - legalábbis ezt beszélték -, ám most már leszavazták az ötletet. Az engedélyhez a többi istálló egyhangú döntése kellett volna, ám a kisebbek a Marussia ellen voksoltak: így több pénz jut mindenkinek, nekik is, az F1 bevételeiből.
A Marussiának, amit a Manor versenycsapat üzemeltet jelenleg, így új orrot, azzal együtt új aerodinamikájú autót kellene építenie, hogy az idei technikai szabályoknak megfeleljen. Ennek pedig nem fog tudni eleget tenni a szezonrajtig hátralévő öt hétben.
Vagyis ebben az idényben 18 autó, kilenc csapat indul a Forma-1-ben, hacsak a Force India nem tűnik el. Az india istálló autója a második tesztre sem készül el, állítólag csak a harmadikra, február legvégére tudják összerakni. A vezetők állítják, nem lesz gond, csak egy hónapos csúszás, de korábban a német Sport Bild F1-es újságírója már súlyos anyagi problémákról blogolt.
Legrosszabb esetben elképzelhető tehát, hogy összesen 16 autó marad, és két olyan tehetségnek, mint Sergio Perez, pláne Nico Hülkenberg, nem jut hely az F1-ben.