Az utóbbi években kezdődött a vita a Forma-1-ben, hogy szükség van-e szép autókra, vagy a lényeg az, hogy a verseny legyen jó.
Minden a 2012-es, lépcsős orró kocsikkal indult, majd 2013-ban, amikor ezeket helyrehozták, csökkent a vita, míg tavaly jött a Ferrari porszívorra és a többiek lelógó csonkja az orrkúpon, ami újra csökkentette a gépek esztétikai értékét. Egy éve Adrian Newey Red Bull-főmérnök is felszólalt a tetszetős kocsik mellett, és a szabályokon változtattak is, hogy idén újra szép legyen a Forma-1. Nem teljesen sikerült, van autó, ami kifejezetten jól néz ki, de sok még mindig idétlen, főleg, mert iszonyúan hosszú az orra.
Kedden a Ferrari-koncepció feltűnése tovább gerjesztette a vitát, mennyit számít az F1 népszerűségében, hogy amit látunk a tévében vagy a pályákon, tetszik nekünk.
Az Autosport.com Ron Dennis egyik tavaly őszi nyilatkozatát elevenítette fel.
"Saját véleményem az, hogy sztájlisztokat kellene alkalmaznunk az F1-autók megalkotásánál. Olyan autók kellenek, amelyekért megvesznek a gyerekek, hogy a kezükbe kaphassák azokat, és brumm brumm, már játsszanak is velük. Futurisztikus autók kellenek, és változtatnunk kell a szabályalkotáson, vagyis ne az előírások döntsék el, hogy néz ki majd az autó" - mondta a McLaren-főnök Monzában, az Olasz Nagydíjon.
Az F1 fordulópontnál jár, a héten dönthetnek arról, hogy már jövőre erősen módosítsanak az előírásokon, a cél, hogy vagányabb és klasszabb legyen a Forma-1, szélesebb gumikkal, nagyobb felnikkel, szélesebb autókkal, spéci szárnyakkal. (És 1000 lóerős motorokkal, bár ez a külsőt nem befolyásolja.)