Index Vakbarát Hírportál

A McLaren kézbe veszi a Honda problémáját

2015. február 25., szerda 15:35

Magához ragadja a kezdeményezést a hibás szelep gyártásában a McLaren, miután a Honda képtelen rövid idő alatt megoldani az E-visszanyerőrendszer problémáját, értesült az Autosport.com.

A japánok turbómotorjában múlt csütörtökön ment először tönkre egy szelep, ami miatt cserélni kellett a teljes motorrendszert. A gyár szombatra ígért új, áttervezett szelepet, így Fernando Alonso pénteken lefojtott motorral ugyan, de folyamatosan tudott menni.

Szombaton meg is érkezett a módosított alkatrész a tesztre, ám mindössze 20 kör után kifújt az is Jenson Button mögött. Vasárnapra a McLaren visszatette a régi szelepet, Alonso viszont - szintén 20 kör után - kicsúszott. (A probléma nincs összefüggésben a balesettel, állítja a McLaren.)

Az angolok csütörtökre saját maguknak csinálnak egy szelepet, illetve próbálják megoldani az E-visszanyerő (MGU-K) baját. Van tapasztalatuk, mivel 2009-ben a McLaren elsők között készített KERS-t, azaz kinetikus E-visszatöltőt, a mostani, bonyolultabb hibridrendszerek elődjét.

Vagyis Button autójában a Honda főlkatrésze lesz, abba szereli be a McLaren a saját komponensét, míg motorszállítója meg nem birkózik a gondokkal hosszabb távra.

Úgy tudni, a szelep a többi gyártónak is sok fejfájást okozott a turbóváltásnál, a Renault és a Ferrari is szenvedhetett vele. A Honda idén kapcsolódik be a turbós Forma-1-be, így neki még új ez a nehézség.

Csütörtöktől Barcelonában csak Button lesz ott, Alonso három napig lábadozott kórházban, ő még egy ideig nem vezethet F1-kocsit.

Rovatok