Az egyáltalán nem titok, hogy a Red Bull elégedetlen a Renault által fejlesztett V6-os turbómotorokkal, hiszen nemrég az a hír is felröppent, hogy a franca motorgyártó saját csapatot venne az F1-ben, mert nem tudják folytatni a közös munkát a 2010-13 között négyszer világbajnok csapattal.
Az Ausztrál Nagydíj első napján mindkét motor kifújt, szombaton Kvjatnak voltak gondjai, vasárnap a rajtrácsra tartva végleg ki is esett az orosz, de Daniel Ricciardónak sem ment. Szombat este a Red Bull és a Renault képviselői privát gyűlést is tartottak, de azt nem tudni, mi hangzott el ott.
Ricciardo egy éve a második helyről zárták ki az idénynyitón a túlzott üzemanyag-áramlás miatt, de azt leszámítva jól ment az RBR, idén viszont még a Sauber tempóját sem bírta tartani, és végül 1 kört kapott a győztes Hamiltontól.
Nem volt könnyű vezetni, azért harcoltam, hogy megelőzzem a Saubert, de egyszerűen nem ment a dolog. Nagyon kiszámíthatatlan, mit kapok az autóból a kormány mögött
– mondta az ausztrál, aki szerint bár a téli tesztelés jobb volt, mostanra nem 1, hanem inkább 2-2,5 másodpercre vannak a Mercedesektől.
Adrian Newey nem volt ennyire finom a Renault kapcsán, a Red Bull főmérnöke ugyanis kijelentette, hogy a franciák semmiben sem hajlandók normális együttműködésre velük, hogy eredményesen fejlesszenek.
„Nagyon idegesítő helyzet, hogy van egy motorunk, ami nagyon messze van a jótól, a sok hibától pedig nem látjuk a fényt az alagút végén. Állandóan felajánljuk nekik a segítségünket, de valahogy csak nem hajlanak a közös munkára. Az, ha valaki gyenge, de látja az utat maga előtt, egészen más, mintha gyenge, és a partnere sem segít. Őszintén, fogalmam sincs, mi lehet ennek az oka” – nyilatkozta a The Telegraphnak még szombaton, de a vasárnapi futam után aligha enyhülhetett a véleménye.
A legkeményebb viszont talán Christian Horner csapatfőnök volt, aki egyenesen vezethetetlennek nevezte a motort, főleg a pilótái visszajelzése alapján. Horner szerint a rajtnál hiába volt jó Ricciardo, amikor rendesen, folyamatosan teljesítenie kellett volna az erőforrásnak, rengeteg hiányosság mutatkozott, de számos egyéb dolog, köztük a kanyarok bevételére és a gumik kopására is kihat. „Amikor megpróbálunk a fékegyensúlyon állítani, hogy kompenzáljuk, akkor nagyon messze kerülünk az optimálistól. Elmegy a hő a fékekből, így a gumik sem úgy viselkednek, ahogy kellene. Az egész egy spirál” – vélte, aminek a motor az indító oka.
Horner szerint mindenképp gyors megoldás kell, mert visszaesetek Abu-dzabihoz képest.
A szombati meghallgatás után úgy döntött az FIA, hogy elfogadja a Manor szereplését a hétvégi Ausztrál Nagydíjon és úgy tekinti, hogy részt vettek a versenyhétvégén annak ellenére, hogy a két kocsi egy pillanatra sem hagyta el a garázst, így nem kell büntetésre számítaniuk.
A Marussiából feltámasztott csapat azért lehetett volna gondban, mert csak elutazott a helyszínre (felvéve a 10 millió dolláros előleget az idényre), de semmit nem mutatott a pályán.
Végül azért úszták meg szankció nélkül, mert láthatóan nem csak mutatóba érkeztek, valóban azon dolgoztak, hogy el tudjanak indulni, velük volt a csapat teljes felszerelése. A kocsik is alkalmasak lettek volna a versenyre, műszakilag készen voltak, a csapattól pedig minden papírt be tudtak mutatni.