Index Vakbarát Hírportál

Red Bull és Renault: ebből pofozkodás lesz

2015. március 24., kedd 16:18

Teljesen elmérgesedni látszik a Red Bull és a motorszállító Renault viszonya, miután a franciák menedzserigazgatója saját gyatra munkájukat igyekezett a csapatra kenni az Autosportnak adott keddi interjújában. 

Az előzmények: egy éve a Renault gyenge turbómotort épített, ami visszavetette a Red Bull Racinget, de év közben egész szépen lépegettek előre, és három futamot nyertek. Daniel Ricciardo harmadik lett a vb-n, csak ő győzött a Mercedesek mellett, és a Renault fogadkozott, hogy idénre sokat hoz a Merci motoron, hogy újra harcban lehessenek a vb-ért. Csak nem így lett, a Renault a tavalyinál is gyérebb motort hozott össze, az első futamon az egyik RBR el sem tudott rajtolni, a másikkal Ricciardo hatodikként futott be. A csapat persze berágott, Chris Horner Red Bull-főnök azt mondta, visszaléptek, 60 helyett már 100 lóerő a hátrányuk, a Renault-nál "rendetlenség" (szabadabban fordítva kupleráj) van.

Cyril Abiteboul most közölte, győzelmekre ne is számítson idén - ez persze szinte nyilvánvaló volt -, ráadásul a kudarcaikat is a nyakába varrta, amikor azt nyilatkozta, hogy

nem titok, hogy a Red Bull fejlesztési módszere nagyon agresszív. Arra próbálnak rávenni minket, hogy a motoroknál is azt alkalmazzuk, amit ők a kasztninál.

Mindezt ki is fejtette: "Agresszív fejlesztésbe kezdtünk a télen, lerövidítettünk és átugrottunk lépéseket. Ez azt jelenti, hogy bizonyos folyamatokat, amiket próbapadon kellene elvégezni, a pályán próbálunk ki".

És még egyet odavágott:

Nem igazán így kellene csinálni, de jó lecke ez mindenkinek, aki ezt a stratégiát erőltette.

A lényeg: "Nem fogunk tudni idén olyan motort biztosítani, ami saját erőből képes versenyt nyerni, ezzel tisztában is vagyunk".

Abiteboul ezek után azzal vigasztalt - vagy vitte be a kegyelemdöfést -, hogy

 a győzelemhez nem csak a motor, az autó és a pilóták is kellenek.

Valójában pontosan így volt ez tavaly is, mert amikor Ricciardo nyert, a Mercedesek vagy technikai gondokkal küszködtek, vagy összeütköztek, vagy olyan pályán kaptak ki, ahol a legkevésbé számít a motorerő (Hungaroring).

A Renault-tól már hetekkel ezelőtt, a tesztkudarcoknál arról beszéltek, inkább máris 2016-ra koncentrálnak, ezt most meg is erősítette a menedzser. "Tudunk ennél jobbat, de lehetetlen azt elvégezni egy tél alatt".

Pénteken jön az idei második futam, érdekes eseményekre számíthatunk a Red Bull és a Renault között.

Rovatok