Négy kör után leállt a Mercedesszel Lewis Hamilton a Malajziai GP első szabadedzésén motorproblémák miatt, de a másodikon el tudott indulni, igaz csak 40 perccel a kezdés után. Ismét gondjai voltak a kocsival, ám így is simán első időt futott, bár csak feleannyi kört tett meg, mint a többiek.
Ahogy az első, úgy a második tréningen is Kimi Raikkönen végzett másodikként, előbb Nico Rosberg, aztán a világbajnok mögött. Nagy teljesítmény a finntől, hogy Rosberget sikerült megvernie a nap végére.
H | Pilóta | Csapat | Idő | Hátrány | Kör |
1 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:40.124 | 0 | 20 |
2 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1:40.497 | 0.373 | 17 |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:40.985 | 0.861 | 13 |
4 | Romain Grosjean | Lotus | 1:41.543 | 1.419 | 14 |
5 | Carlos Sainz | Toro Rosso | 1:41.596 | 1.472 | 26 |
6 | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing | 1:41.787 | 1.663 | 15 |
7 | Max Verstappen | Toro Rosso | 1:41.803 | 1.679 | 23 |
8 | Valtteri Bottas | Williams | 1:41.882 | 1.758 | 23 |
9 | Daniil Kvyat | Red Bull Racing | 1:42.055 | 1.931 | 18 |
10 | Marcus Ericsson | Sauber | 1:42.064 | 1.940 | 16 |
11 | Felipe Massa | Williams | 1:42.103 | 1.979 | 23 |
12 | Pastor Maldonado | Lotus | 1:42.567 | 2.443 | 19 |
13 | Raffaele Marciello | Sauber | 1:42.621 | 2.497 | 13 |
14 | Fernando Alonso | McLaren | 1:42.885 | 2.761 | 20 |
15 | Nico Hulkenberg | Force India | 1:42.893 | 2.769 | 13 |
16 | Sergio Perez | Force India | 1:43.054 | 2.930 | 15 |
17 | Jenson Button | McLaren | 1:43.100 | 2.976 | 19 |
18 | Will Stevens | Marussia | 1:46.686 | 6.562 | 8 |
19 | Roberto Merhi | Marussia | 1:47.683 | 7.559 | 8 |
20 | Lewis Hamilton | Mercedes | No time | -2:19.876 | 4 |
Csapattársa, Sebastian Vettel csak hetedik lett, egyik leggyorsabb körén majdnem kicsúszott, megelőzte Kvjat Red Bull-Renault-ja és a két Williams is, Bottas-Massa-sorrendben. A másik finnek már nem fáj a dereka, biztosan indul vasárnap, miután Ausztráliát kihagyta.
Nem volt a nyitófutamon Fernando Alonso sem, ám sikerrel tért vissza, legalábbis csapattársánál, Jenson Buttonnál gyorsabb volt. A 16. hely és a 2,7 másodperces hátrány Hamiltontól viszont biztosan nem elégíti ki, sem az, hogy megjárta a kavicságyat is a McLaren-Hondával.
Az istállók pénteken megállapodtak, hogy az idénre tervezett négy helyett öt motort használhat fel minden versenyző/autó a szezon végéig. Tavaly is ötöt vethettek be, szigorítottak volna, de mivel a Red Bull-Renault-ban Daniel Ricciardónak már az első futamon be kellett szereltetnie a második motort, illetve abból alkatrészeket, a többiek is jobbnak látták, ha lazítanak az előírásokon. Az eggyel több természetesen a Mercedesnek és a Ferrarinak is kedvez, nem beszélve az újonc Hondáról. Az intézkedést még ratifikálnia kell a Motorsport Világszövetségnek, de ez már valószínűleg a következő, Kínai GP előtt megtörténik.
Miután Melbourne-ben mozdulni sem tudtak, végre bemutatkoztak a Marussia-Ferrarik. Az utolsó két helyen, az újonc Roberto Merhi ki is csúszott.