James Allison, ő az az ember, akinek leginkább tulajdonítható a Ferrari idei feltámadása, az, hogy 22 hónap után újra futamot tudtak nyerni a Forma-1-ben. A technikai igazgató 2013 augusztusában tért vissza az olaszokhoz, és a múlt őszi átszervezés után szabad kezet kaphatott, hogy oldja meg a csapat technikai problémáit.
Úgy tűnik, sikerült neki, legalábbis jó úton halad, mert Sebastian Vettel már második ferraris versenyén győzni tudott az idei kocsival. Mivel Allison tervezőmérnök, azt gondolhatnánk, kezébe vette a dizájnt, de nem teljesen így történt.
"Egy alkatrészt nem terveztem ezen a kocsin, arra megvannak a nagyon tehetséges embereink. Ha valamiben volt szavam, az az, hogy melyik darabokba fektessünk több energiát. Illetve, hogy levegyem a nyomást az emberekről, és ne jövő hétre kelljen új darabokat leadniuk, hanem kicsit hosszabb távon gondolkodhassanak. Ez felszabíthatja a kezeket, amik így jobb munkára képesek" - foglalta össze érdemeit Allison az Autosportnak.
Vagyis a sorozatos sikertelenség miatt az előző két évben túl nagy lehetett az elvárás a szakemberekkel szemben is. Ezen segített vélhetően már az egy éve csapatfőnöknek kinevezett Marco Mattiacci, majd a helyére decemberben érkező Maurizio Arrivabene, aki a Ferrari-visszatérést irányítja.
"Nehéz bármi jót csinálni, ha két-három hónapban kell tervezned. Több hónap kell, sőt, évek, nem hetek. Az effajta szemléletváltást nem egyszerű megvílósítani, de arra kell törekednünk, hogy meglegyenek az embereink, akikről tudjuk, képesek a jövőnket tervezni, és hónapról hónapra erősödünk velük. Ebből a változtatásból egyre inkább meríteni tudunk, de majd hónapok és évek múlva, mert két héten belül lehetetlen" - magyarázta Allison, aki nem új a Ferrarinál, 2000 és 2004 között Michael Schumacher mind az öt világbajnokságából kivette a részét dizájnerként.
Hétvégén újra megmutathatják, fejlődnek, az F1 péntektől Kínában folytatódik.