Index Vakbarát Hírportál

F1-pilóta és csapat ilyen cikiben talán sose volt

2015. május 8., péntek 13:57

Március végén megegyeztek az F1-csapatok, hogy az idénre engedélyezett négy motor helyett ötöt lehet majd használnia minden pilótának. Az ügyben jövő csütörtökön szavaznak élesben, ám a hétvégi Spanyol GP-n a legtöbb istálló visszatáncolt, nemmel fog voksolni a plusz egy motorra.

A döntés a Red Bull Racinget és Daniel Ricciardót érinti legfájóbban, az ausztrál ugyanis Barcelonában már a negyedik motorját használja. Az RBR összesen a hatodiknál tart az engedélyezett nyolcból, mert már Danyiil Kvjat is a második Renault motort gyűri.

Chris Horner csapatfőnök az Autosportnak beletörődve mondta, hogy újra az történt, ami az F1-ben elég gyakori, megállapodtak valamiben, aztán jópáran véleményt változtattak.

Az újság úgy tudja, a Red Bull és a Mercedes istálló az extra motor mellett fog szavazni, a Williams, a Force India, a McLaren és a Ferrari viszont ellene, anyagi okokra hivatkozva.

Horner egykedvűen beszélt arról is, hogy rajtuk egy motor túl sokat nem segítene, már felkészültek, hogy 8-9 turbót fognak elhasználni az idény végéig, pilótánként.

Amellett, hogy a Renault-nak ez gigaköltséget jelent, Ricciardót a következő motorcserénél már tíz hellyel visszasorolják a rajtnál, aztán a következőért öttel, és így tovább mindig öt hellyel sújtják a következő új motor beszerelésekor. Vagyis akár már Monacóban kínos helyzetbe kerülhet.

A Renault-t mindez nagyon érzékenyen érintheti, és egy okkal több a kivonulás mellett. Most még persze itt vannak, újra fogadkoznak, hogy megoldják a megbízhatósági problémákat, amiken a háromhetes szünetben rengeteget dolgoztak, akár a teljesítmény rovására is.

Rovatok