Index Vakbarát Hírportál

F1: tankolás és kerékcsere 3 mp alatt

2015. május 18., hétfő 14:32

Pénteken az FIA (Nemzetközi Autós Szövetség) közölte, milyen módosításokat tervez a Forma-1-ben 2017-től, egyetértésben a csapatokkal és Bernie Ecclestone-nal. Semmi olyan nincs, amit eddig ne hallottunk volna felvetni ötször, konkrétum viszont annál kevesebb. Aztán arról is írtak, mit hogyan képzelnek el.

Csakhogy a részletes tervek alig nyújtanak többet az alapkoncepciónál, olyan nesze semmi, fogd meg jól a dolog, hogy az egész szép szép, de hogyan fogjuk ezt összehozni? Az egésznek ráadásul még két szűrűn, az F1-bizottságon és utána a Motorsport Világtanácson is át kell mennie, ezeknek a testületeknek is jóvá kell hagyniuk a törekvéseket, mielőtt elkezdenek rajtuk konkrétan dolgozni. Akkor lássuk.

Gumik

Már 2016-ra megkapják a csapatok azt a lehetőséget, hogy a négy száraz Pirelli-gumiból ők válasszák ki azt a kettőt, amivel hétvégén indulni akarnak. Eddig, ahogy idén is, a gumiszállító Pirelli dönt, ami óva intett attól, hogy szabadkezet kapjanak a csapatok, mert reszkíroznának. Az FIA oda fog figyelni a biztonságra, így például a hipergyors Monzában szuperlágy gumit nem lehet majd választani.

Gyorsabb kocsik

A gépek tömegét csökkentik majd 30-50 kilogrammal, de nem a pilótáknak kell lefogyniuk, mint tavaly. A kocsi elektronikai rendszerén és sebességváltóján próbálnak spórolni, majd megvizsgálják, hol lehet húzni.

Tankolás

A cél, hogy továbbra se tartson tovább egy pit stop a mostani három másodpercnél, de a kerékcsere közben ennyi idő alatt még meg is tankolják a kocsit. Hogy hogyan képzelik el a 3 másodperces tankolást, azt még ők sem tudják, de az biztos, hogy drága rendszert nem akarnak.

Magasabb fordulaton pörgő motorok

Visszatérünk a mostani 8 sebességről 6 sebességre, ezzel növekszik a fordulatszám, gyorsabb lesz a kocsi, és könnyebb is. A cél, hogy 5-6 másodpercet gyorsuljanak a gépek körönként.

Hangosítás

Már dolgoznak a hangosabb motorokon, de nem buheralni akarnak, mint tavaly, amikor tölcsért szereltek a kipufogóra, hanem a kipufogók felépítésén fognak változtatni. Valahogy.

Agresszív dizájn

36 centi helyett 42 centi széles hátsó gumik jönnek, az autók szélessége 180 centiről 2 méterre nő szélesebb első szárnyakkal.

Kevesebb külső segítség a pilótáknak

Manapság a rajtot szinte teljes egészében szoftver végzi, a pilóta szinte csak kormányoz. A tervek szerint a versenyzőknek majd a kuplungot is maguknak kell kezelniük.

Motorrendszerek

A lényeg, hogy a mostani turbófelépítés nem változik, mert drága lenne.

Rovatok