Újra elszúrta a szombati kvalifikációt, és csak hatodikként rajtolhatott Monacóban Kimi Räikkönen, ami meghatározta a versenyét: hatodikként is futott be. Eggyel előrébb volt, de a végén Daniel Ricciardo egy erőszakos manőverrel megelőzte, amiért a finn megbüntette volna az ausztrált, de a versenybírák nem így látták.
A hatodikkal nem lehet elégedett, leginkább azért, mert újra nem tudta felvenni a harcot csapattársával, Sebastian Vettellel, aki hatból hatszor megverte őt idén időmérőn.
„Kimivel a probléma időmérőn van. Forgalomba került, emiatt maradt le (köridőben) a többiektől. De utána a futamon megmutatta, egyes szakaszokban olyan gyors volt, mint Sebastian. Vagyis ha az időmérőn fejlődik, nem lesz gondja a futamon sem, mert Kimi versenyben szuper. Tehát házi feladatként le kell írnia 100-szor, hogy javulnom kell az időmérőn" – próbálta viccesre fogni Maurizio Arrivabene Ferrari-csapatfőnök.
Csakhogy a helyzet valójában Räikkönen szemszögéből nézve nem vicces: a szezon első pár futama után azt mondta, a nyári szünetig eldől, maradhat-e a Ferrarinál, vagy sem. Rajta nem múlna a hosszabbítás, a csapatfőnök viszont nem teljesen elégedett vele, sokszor kiemelte, javulnia kell. Nem véletlen, hogy hetek óta Valtteri Bottast, a williamses finnt emlegeti utódjaként a sajtó.
Räikkönennek a szezon végén kifut a szerződése, van benne viszont egy egyéves opció, amit, ha mindkét fél elégedett, aktiválhatnak. A pilótaigazolások hagyományosan a magyar futam után, az egy hónapos vakáció idején dőlnek el, így a 35 évest szorítja az idő: ha a következő négy nagydíjon nem produkál meggyőzőt, könnyen ejtheti a Ferrari az év végén.
Räikkönen 60 ponttal negyedik a világbajnokságban a két Mercedes és Vettel mögött, a helyezés nem rossz, de a 38 pontos hátrány a német mögött rengeteg. Ebből kellene faragnia a következő két hónapban, ha komolyan gondolja a folytatást.
Hatból eddig egyszer állt dobogón, Vettel ötször, és Malajziában győzött is.
Kanada, Ausztria, Nagy-Britannia és a Hungaroring, ezek maradtak a finn lehetőségei.