Index Vakbarát Hírportál

Bernie bekeményítene Todttal az oldalán

2015. június 3., szerda 18:00

Itt az idő, hogy befejezzük a demokráciát - az F1-szabályozás mostani állapotában életképtelen.

Átalakítaná a szabályalkotást a Forma-1-ben Bernie Ecclestone, pont úgy, ahogy pár hete javasolta a Red Bull két csapata, az RBR és a Scuderia Toro Rosso. Jelenleg az F1 Stratégiai Csoportja vitatja meg a döntéseket, a testület tagja az öt jelentősebb istálló, az FIA, illetve elnöke, Jean Todt és a FOM, azaz vezetője, Bernie Ecclestone: ők így egymás között képtelenek dűlőre jutni.

"A múlt havi stratégiai mítingen semmiről sem tudtunk dönteni, még a következő mítingünk időpontjáról sem. Megszavazhattunk volna bármit, de semmit nem sikerült" - árulta el Ecclestone az Autosportnak.

Valóban csak egy nagyon felületes átalakítási tervet tudtak kiszenvedni mindenféle konkrétum nélkül, emiatt szólalt fel az RBR és az STR, illetve most Ecclestone.

Az F1-főnök be is keményítene: "Be kell fejeznünk a tökölést, és hogy mindenkinek megkérdezzük a véleményét. A probléma az, hogy túl demokratikusan csináljuk a dolgokat. Jean bizonyos dolgokba nem fog belemenni. Azt mondtam neki a minap, ha ésszerű ötleted van, támogatni foglak. És fordítva, ha mi jövünk ki valami használhatóval, támogatod. Azt kell mondanunk, ezek a szabályok, ha indulni akartok, nagyszerű, ha nem, megértjük."

Mindez visszatérés lenne a bő 10 évvel ezelőtti rendszerhez, amikor a két nagy szövetség, a sportfelügyelet, vagyis az FIA és a kereskedelmi szerv, a FOM első embere döntött a szabályokról.

"Ördögien nehéz a gyártóknak előállniuk bármivel is. A Mercedes például semmin nem változtatna" - mondta Ecclestone.

A Merci második éve sajátítja ki a sorozatot, érthető, hogy mindent hagyna, az már fix például, jövőre nem változik semmi, mert ahhoz idén tavasszal dönteni kellett volna. Változás tehát 2017-ben jöhet legelőbb.

A két Red Bull-csapat támogatná az Ecclestone-Todt páros törvényhozását, valószínűleg az öt kisebb csapat is, a veszély csak, hogy mit szólnak a nagyobbak. Azok közül a Ferrari beleegyezése nélkül nem lehet dönteni, mert az olaszoknak vétójoguk van, ám mivel Ecclestone több mint 40 éve működik velük együtt, nem valószínű, hogy velük lenne a probléma. A kérdés itt a Mercedes, ami amellett, hogy gyári istállót indít, másik három csapatot is ellát motorral, és ha nem tetszik az új szabályrendszer neki, kivonulhat.

Így maradna motorszállítónak a Ferrari, és Ecclestone már tárgyal a Renault-val jövőbeni még komolyabb szerepvállalásról is. A franciák idén szenvednek a Red Bull-kocsikkal, de az előző ötből négy vébét ők nyertek a Red Bull Racinggel.

Rovatok