Csapattársa, Rosberg lett a második, Bottas ért be harmadiknak. Vettel a tizennyolcadik helyről rajtolt, de felért az ötödik helyre.
A rajtnál Lewis Hamilton simán eljött, rögtön bevágott csapattársa, Rosberg elé, akit ugyan az első kanyarokban támadgattott Kimi Räikkönen, de a Mercedes-pilóta is tartani tudta a helyét, igaz a ferraris a folytatásban sem szakadt le nagyon.
A tizennyolcadik helyről rajtolt Sebastian Vettel viszont megkezdte a felzárkózást hátul, hamar hozott négy pozíciót az első körökben. Két egykori ferraris, Alonso és Massa mögött találta magát, előbbit viszonylag könnyen legyorsulta, aztán behívták kerékcserére, de a csapata elszúrta, 6,6 másodpercig állt és a huszadik helyre jött vissza.
Massa és Ericsson azért tett arról, hogy legyen izgalom, óriásit csatáztak a kilencedik helyért, egy pillanatra össze is ért a két kocsi, de Massának sikerült megelőznie a sauberest.
Az élen közben Hamilton és Rosberg váltva autózták a leggyorsabb köröket, Räikkönen is kezdett leszakadni a Mercedesekről. Vettel egy időre beragadt hátul a kerékcseréje után, a huszadik körben a tizenhatodik helyen autózott, egyik kanyarban a pálya menti füvet is felszántotta. De miután ismét megelőzte Alonsót, elkezdte a felzárkózást, néhány körön belül feljött a tizedik helyre.
Alonsónak nem sokkal ezután volt egy nagyobb kiakadása, a csapatnak szólt be a rádión, hogy sem erő, sem sebesség nincs az autóban, miközben az üzemanyag is vészesen megy.
A 28. körben Räikkönen került majdnem bajba, a kerékcseréje utáni körben megpördült az egyik kanyarban, amikor meg irányba állította az autót, centikkel húzott el mellette egy másik kocsi.
Hamilton a 30. körben állt ki először, nem sokkal később jött Rosberg is, úgyhogy a világbajnok hamar visszakapta az első helyét. Vettel továbbra is hajszolta a Ferrarit, és már a hetedik helyen volt.
Viszont a kerékcserék után Rosberg elég látványosan kezdte lefaragni a hátrányát a versenyt vezető Hamilton mögött, ám hamar kiderült, hogy ez csak átmeneti volt, mert a címvédő megint elkezdte növelni a távolságot. Hogy ne legyen annyira egyszerű a dolog, a negyvenedik körtől kezdve Hamiltonnak a benzinnel, Rosbergnek pedig a fékekkel kellett spórolnia, miközben még harminc kör volt hátra a versenyből. Alonso szenvedése a 47. körben ért véget,végleg elment az erő a McLarenből, nem sokkal később Button is kiállt, így egyik McLaren sem fejezte be a versenyt.
A továbbra is nagy tempóban autózó Vettel Hülkenberget támadta, majd az előzéskor a Force India megpördült, de a ferrarist nem büntették a manőverért.
Hamilton és Rosberg között a különbség az 53. körre egy másodperc környékére csökkent, Bottas jócskán lemaradva követte őket. Vettel hamarosan már az ötödik helyen állt, miután megelőzte Maldonadót is, és a tempója alapján arra is megvolt az esélye, hogy csapattársát, Räikkönent befogja.
Az utolsó tíz körre érkezve a rádión nyugtatták Hamiltont, úgy másfél másodpercre állt be az előnye Rosberggel szemben, az utolsó körökre még nőtt is, úgyhogy simán nyerte meg a Kanadai Nagydíjat a mercis, csapattársa Nico Rosberg előtt, a harmadik Valtteri Bottas lett, majd a két Ferrari következett Räikkönen és Vettel sorrendben. A német a 18. helyről autózva ért oda az első ötbe.
Hamilton negyedjére nyert Kanadában és az idei szezonban is, előnye már 17 pont a világbajnoki pontversenyben Rosberg előtt, Vettel mögöttük kissé lemaradva a harmadik. Bottas idén először állt dobogóra, míg Maldonado a Lotusszal a tavalyi amerikai futam óta először volt pontszerző.
Kiestek: Roberto Merhi, Jenson Button, Fernando Alonso