Nincs jó bőrben az F1, ezt már annyiszor leírtuk, hogy aki nem nézi a futamokat, az is tudja, most újabb politikai para merült fel, vagyis hogy a helyzet az, hogy jövő február 28-án tényleg befagyasztják a motorfejlesztést, és ha addig a Mercin nem sikerül jelentőset hozni, 2016-ban is aratnak.
Idén is úgy volt, hogy nem lehet fejleszteni, de a FIA a szabályzatban véletlenül hagyott egy kiskaput, amit már nem tudott visszazárni, így némileg korlátozottan, de mégis rugalmasan lehet módosítani a gigabonyolult motorrendszereken.
Ha nem így lenne, képzeljük el, mi lenne a Hondával, vagy akár a szintén szenvedő Renault-val, amik még így is kínlódnak.
Szóval a jövő évi fagyasztást fel lehet oldani, de ahhoz kell a Mercedes beleegyezése is, és mivel ők nyernek, nekik ez nem áll érdekükben.
Niki Laudát, a Merci egyik főnökét megkérdezték, mit is gondol erről.
"Nem én irányítom a politikát. Toto Wolffal csak a csapat működéséért felelünk, hogy a legjobb, legprofibb módon vezessük, és megnyerjünk minden rohadt versenyt. Ezért vagyok itt, a többi nem az én dolgom."
Amikor az F1 helyzetére emlékeztették, és hogy a Mercedesnek "illene élen járnia a reformokban", így felelt: "Épp azt csináljuk, megnyerünk minden versenyt".
A Red Bull-csapatfőnök Chris Horner szerint motorszállítójuk, a Renault legkésőbb jövő év végén kiszáll az F1-ből, ha marad a mostani tiltás, és sanszosan utolsó évében is versenyképtelen lesz.
A Merci persze kapcsolt, és reagált a szerdán nyilatkozó Lauda cinikus szavaira, csütörtökön Wolff az Autosporton igyekezett menteni a helyzetet, amikor azt mondta, "a Mercedes nyitottan áll a szituációhoz".
"Tudjuk, hogy a Renault és a Honda nehéz helyzetben van. Le kell ülnünk ezt megtárgyalni."