Egészen szórakoztató volt az Osztrák Nagydíj időmérője szombat délután Spielberg mellett. A Red Bull pályáján vizes aszfalton indult a körözés, mert a harmadik szabadedzés felénél lecsapott az eső, és két órával későbbre még nem száradt fel teljesen.
Az átmeneti gumi volt a legalkalmasabb, de a Ferrari és Raikkönen így is eltaktikázta magát, a finn a hajrára visszacsúszott az időlistán, csak 17. lett, és kiesett. Időmérő-mizériája így tovább folytatódik, újra csak a mezőny végéről indulhat, azt még nem tudni pontosan, honnan, mert rengeteg büntetést osztanak majd ki, mindkét McLaren-Hondának és mindkét Red Bullnak motorcserék és alkatrészcserék miatt.
A második harmad már szárazon zajlott, Fernando Alonso a McLarennel bejutott ide, ám ez volt a maximum, 15.-ként végzett.
Rosberg volt ekkor a leggyorsabb, magabiztosan várhatta a döntő harmadot.
Egy kör után még ott is a német volt az élen, de Hamilton a második körében két tizeddel megverte.
Egy-egy próbálkozásuk maradt még, Hamilton már az első kanyarban eldobta a kocsit, megpördült, és bár visszaevickélt a pályára, köre odalett.
Biztos lehetett benne, a pole-ja is elment, mert Rosberg szenzációs körön volt, csakhogy az utolsó kanyarban ő is eldobta a kocsit, nem tudott ráfordulni a célegyenesre, elment egyenesen a kavicsba. Nagyot csúszott, és a sóderban is ragadt.
Egyetlen kanyarra volt a pole-tól, de elvesztette.
Vettel hozta a Ferrari szokásos helyét, bár az időmérő előtt úgy tűnt, megverheti a Merciket, erre sansza nem volt. Ahogy mondta, a Mercedesek felcsavarták a motort.
A rajtsorrend eleje biztos csak egyelőre, mert a két RBR és a két McLaren büntetése miatt a pályán kialakult sorrend jócskán változni fog. Az RBR-ek 10-10, a McLarenek 25-25 rajthely büntetést kapnak.