Megszólalt a FIA-elnök Jean Todt is az F1-krízis kapcsán, mindenki lenyugodhat, nincs itt nagy gond.
"Nem rákkal van dolgunk, hanem migrénnel. És ezt a fejfájást már el is kezdtük gyógyítani. Nincs szükség nagy változásokra" - idézte a nemzetközi szövetség vezetőjét a Motorsport.com.
Ami baj, az az, hogy túl drága az új turbómotor, de Todt is tisztában van ezzel, hamarosan megoldja a kérdést. Jelenleg 20 millió euróért vesznek egy évre motorokat a nem gyári csapatok a Mercedestől, a Renault-tól és a Ferraritól, ez túl sok. Az elnök vállalja a felelősséget, hogy hibáztak, amikor nem maximalizálták az istállók éves motorköltségeit, ám ez hamarosan megtörténik.
Amiatt viszont neheztel a kisebb csapatokra, hogy morognak az F1-bevételek egyenlőtlen elosztása miatt. "Mikor erről egyeztettünk, senkinek nem volt kifogása ellene, simán belementek" - árulta el.
Az meg, hogy a versenyek unalmasak, vagy hogy nem nyomhatják teljes gázon a pilóták, nem újdonság, 25-30 éve is így volt, csak akkor nem volt nyilvános a futamok közbeni rádióforgalom, így senki nem beszélt róluk.
A Mercedes fölénye pedig elmúlik hamarost, meglássák!
"Amikor új szabályok jönnek, valaki mindig elhúz, de aztán két-három év múlva kiegyenlítődnek a viszonyok. Emiatt fontosak a stabil szabályok. Tavaly a Mercedes mindenkinél erősebb volt, de idén a Ferrari nagyot lépett előre. Meggyőződésem, csak idő kérdése, hogy három, de remélhetőleg még több motorgyártó közel kerül egymáshoz."
Idén a Mercedes hét futamot nyert, a Ferrari egyet, de nem valamelyik utóbbit, hanem a másodikat, amiből tök egyértelmű, hogy nem az olaszok bravúrjáról, hanem a Merci elkúrásáról volt szó. Az utóbbi két futamon a Ferrari már a dobogót sem érte el.
A Renault közben már fél lábbal kint van a Forma-1-ből, annyira nem megy nekik a turbó, pontosabban, annyira nincs rá pénzük, hogy egy teljesen használhatatlan konstrukciót sikerült csak összegányolniuk, amivel még a legjobb csapatot, a Red Bull Racinget is versenyképtelenné sikerült tenniük.
A Hondát hagyjuk is a 8 futamon elért egyetlen 8. helyükkel.
És mindezt úgy, hogy a jelenlegi szabályok szerint jövő év február 28-án befagyasztják a motorfejlesztést. Ez a dátum persze még változhat, jövő szerdán lesz a következő nagy F1-míting Londonban, ott egyeztetnek majd a 2017-es nagy szabályváltoztatásokról is a nagyfőnökök.