Szenvedett eddig a Honda a Forma-1-ben, mióta év elején visszatért a McLarennel. a Hungaroringen viszont megcsillant előttük az első reménysugár, autóik az ötödik és a kilencedik helyen futottak be.
"Amit megtaláltunk a legutóbbi hétvégén, az a sebességünk. Sokat előztünk, a kocsi egyensúlya remek volt. A következő néhány futamon már nem csak a kasztniba, de a motorba fektetett munkánknak is meg lesz az eredménye. Spában előre lépünk, aztán lépésről lépésre javulunk" - hangzott az első pozitív vélemény idén a McLaren-főnök Ron Dennistől.
A Honda-projektet vezető Arai szan azt is elismerte, mi okozta a problémáikat: hihetetlen, de egyszerűen nem vették elég komolyan a Forma-1-et.
"A sportág hatalmasat változott a McLaren-Honda dicsőséges napjai óta. A mai technológia sokkal kifinomultabb, nehéz jó versenyautót építeni. Tudtuk, hogy nem lesz könnyű, de hogy ennyire nehéz legyen! Nem gondoltuk, hogy ennyire nehéz lesz" - idézte az Autosport.
Még mielőtt megrökönyödnénk, nem újdonság, hogy a legbonyolultabb sportágat alulbecsüljék, egy éve a Ferrari ismerte el, egyszerűen ők is ebbe a hibába estek, nem gondolták, hogy a turbóból és a két E-visszanyerőből álló rendszert ilyen nehéz lesz összerakni.
Mert hogy a Hondánál is ugyanez a gond, hiába jó a turbójuk és külön-külön az E-visszanyerőkkel sincs baj, de amikor a hármat összekapcsolják, a rendszer lerobban.
"Technológiai szempontból nem tudtuk, mivel állunk szemben, de bízom az irányvonalban, amin elindultunk a motorunkkal. Radikálisat kellett alkotnunk, hogy elérjük a célunkat, és legyőzzük a legjobbakat" - mondta még Arai.
A Hungaroring volt idén az első pálya, ahol sikerült a Hondának mindent rendesen összekapcsolva működtetnie, Spára, augusztus utolsó előtti hétvégéjére újabb erősítést terveznek. Ha beválik, és a McLaren nem robban le, a szezon második felében számolni kell újra a csapattal.
A McLaren-Honda 1988 és 1991 között sorozatban négy világbajnokságot nyert Sennával és Prosttal.