Jó verseny volt Belgiumban, bár az első hely nem lehetett kétséges, és az angol erőset lépett a világbajnokság felé is.
A rajtnál Hamilton remekül eljött, Rosberg viszont ötödiknek esett vissza, az új, "manuális" rajtrendszer talán rajta jobban kifogott, de a sebességét mindez nem befolyásolta, gyorsan elkezdett visszajönni Hamiltonra, azonnal visszaelőzte Bottast.
A kerékcseréket remekül használta ki, Sergio Perezt és Daniel Ricciardót is lehagyta a boxban, és hamar másodikként találta magát, mindössze négy mp-re Hamiltontól. Ez volt viszont a végállomás, az angol remekül kontrollálta a tempót, és amikor kellett, rákapcsolt, ellépett Rosbergtől.
A harmadik helyért Ricciardo kiállása - Renault-KO - és egy emiatti rövid virtuális biztonsági kocsis időszak után Vettel és Grosjean vívhatott. A ferraris trükkel, ugyanis csak egy kerékcserét vállalt a kettő helyett, így a hajráig őrizte a harmadik pozíciót.
Grosjen az utolsó előtti körben már nagyon szorongatta, de nem tudott volna elmenni, ha Vettel az Eau Rouge-ból kijövet nem kap durrdefektet. Megelőzte az egész mezőny. Hogy a megspórolt kerékcsere miatt történt-e a defekt, vagy a Pirellivel volt gond, még nem tudni, de az eset ugyanolyan volt, mint pénteken Rosbergé, a másik németnél is a jobbhátsó durrant el, szintén nagy sebességnél.
Kvjaté lett a negyedik hely, aki egészen szenzációsat hajrázott, Massát és Perezt is csodálatosan előzte meg. Perez, Massa, Raikkönen, Verstappen, Bottas és Ericsson zárta a pontszerzőket.
A futam utolsó harmadában már erősen lógott az eső lába, befelhősödött, de a csapadék nem érkezett meg, így nem kavarta fel a versenyt.
Hamilton 39. futamgyőzelmével 28 pontra lépett el a világbajnokságban, ami már több, mint egy futamgyőzelem Rosberggel szemben.