Az FIA 2009 nyara, Felipe Massa hungaroringi balesete és a tinédzser Henry Surtees halála óta dolgozik azon, hogy a versenyzők feje ne legyen teljesen védtelen a nyitott kerekű autós sorozatokban.
Eddig minden kísérlet sikertelen volt, de a szövetség szeptember végére új próbákat tervezett. Közben a héten meghalt egy volt F1-pilóta, az indycaros Justin Wilson, őt is egy alkatrész találta fejen. Tragédiája felgyorsíthatja az FIA lépéseit.
"Rengeteg időt és energiát fordítottunk a kutatásra, nem volt könnyű, inkább borzalmasan nehéz. De kétségtelen, hogy látom a napot, amikor megvalósul ez a projekt. Egy nap lesz valami, ami csökkenti a pilóta fejsérülésének a lehetőségét. Hogy olyan hatásos lesz-e, mint egy vadászgép fülkéje, azt kétlem, de védelmet fog nyújtani. Nem csüggedhetünk, valamit tennünk kell, ha nem is védi meg a versenyzőt 100 százalékosan, minden körülmények között, ha már javít az esélyeken, az jó. Kell lennie megoldásnak" - nyilatkozta az Autosportnak Charlie Whiting F1-es versenyigazgató.
Elmondta, két új ötleten dolgoznak, az egyiket a Mercedes találta ki, egy keret védené a pilóta fejét. A másik egy hasonló dolog, Whiting úgy írta le, hogy különböző elemek vennék körül a versenyzőt, amik sem a kilátást, sem a kiszállást nem gátolnák.
Korábban a vadászgépszerű kabinnal az volt az egyik probléma, hogy megnehezítené a sofőr kiszállását, a bukócsöves rendszertől - amellett, hogy ronda volt esztétikailag - ki sem lehetett látni rendesen a vezetőülésből.