Harmadik volt az Olasz GP féltávjánál Nico Rosberg a Mercedesszel, kerékcseréjéről mintegy öt-hat másodperccel Sebastian Vettel mögé jött vissza. Az élen Hamilton már elhúzott, utolérhetetlen volt, a Ferrari viszont elérhetőnek tűnt Rosbergnek, ezért üldözőbe vette.
De csak épphogy gyorsabb volt nála, a hajráig is maradt köztük három másodperc különbség, Vettel biztosan tartotta kezében a pozíciót. Aztán két körrel a vége előtt Rosberg motorja kigyulladt, és elfüstölt, a német elvesztette biztos 15 pontját.
Toto Wolff csapatfőnök elmondta, megengedték Rosbergnek, hogy feljebb csavarja a motort, és utolérhesse Vettelt.
"Kicsit megnyomtuk a végén, hogy megpróbáljuk befogni Sebastiant, emiatt mondta be az unalmast (a motor). A hatodik versenye volt ennek motornak, nagyon sokat futott már. Előjele nem volt a dolognak" - idézte az Autosport.com Wolffot.
Vagyis jól tudták, hogy a művelet kockázatos, Rosberg is tudta, mégis rizikózott.
A viseltes turbót szombaton kellett visszarakni a kocsiba, mert a vadonatúj rendszernél rendellenességet tapasztaltak, víz került az olajba. Mint kiderült, a hűtőrendszerrel volt baj.
A hatversenyes erőműtől nem lehetett többet várni, sőt, igazából már túl is teljesített, mégis még tovább erőltették.
Ha bejön a rizikó, és megelőzi Vettelt, a harmadiknak járó 15 pont helyett 18-at kapott volna Rosberg. A kieséssel 38 helyett 53 pontos hátrányba került Hamiltonhoz képest a világbajnokságban, ez már több mint kétfutamnyi előny.